Ny styrelse

Vid årsstämman 2015 valde delägarna i Parans att utse en ny styrelse. På stämman passade delägarna på att tacka avgående styrelse för många års gott arbete och engagemang.

Den nya styrelsen har rekryterats genom ett grundligt arbete av de större aktieägarna tillsammans med ledningen där en kravbild tagits fram och kandidater matchats mot denna.

– Vi har fått en riktigt bra mix av kompetens, förståelse, och kontaktnät inom internationell försäljning, fastighet/bygg och arkitektled, vilka är våra viktigaste områden framöver, säger Nils Nilsson, VD för Parans. Vi kommer ha ett nära samarbete och ledningen har fått en fantastik sparringpartner för att lösa framtida utmaningar och möjligheter.

Den nya styrelsen består av:

Harald Angström, ordförande

Starkt säljfokus och mångårig erfarenhet från företagsledning, försäljning och marknad i olika positioner samt expansion och företagsutveckling internationellt. Idag är Harald verksam inom ledarskap och strategi i egen verksamhet.

Mikael Sjölund

Entreprenör och Industriell rådgivare. Som tidigare inköpschef på Skanska Norden samt vice VD på Imtech har Mikael lång erfarenhet inom både bygg och installation samt stort nätverk inom bygg och fastighet.

Peter Rung

Arkitekt och partner i Liljewall arkitekter. Lång internationell erfarenhet inom arkitektur och stadsplanering med fokus på vård och universitets lokaler.

Isac Johansson

Civilingenjör i Industriell Ekonomi som arbetar med affärsutveckling och supply chain managment samt har mångårig erfarenhet av internationella projekt. Isac har även lång erfarenhet av finans- och strategifrågor samt är en stor och långsiktig delägare i Parans.

Styrelsen kommer arbeta med att stärka organisationen för att stödja den kommande försäljnings-expansionen varför bland annat stort säljfokus har prioriterats vid rekryteringen. Samtidigt kommer prototypen av nästa produktgeneration industrialiseras i närtid och därefter lanseras varför ledamöternas nätverk och erfarenhet är mycket värdefull.

– Jag ser fram emot att få vara med och leda det spännande arbetet kring försäljning och expansion och har redan fått en god inblick i bolagets utmaningar och stora potential, säger Harald Angström, tillträdande ordförande för Parans.

För mer information kontakta:

Harald Angström, Ordförande, tfn. 0705-480 520, harald@silveralp.se

Nils Nilsson, VD, tfn. 0736-264 052, nils.nilsson@parans.com

Parans Solar Lighting erbjuder solljus för inomhusmiljöer genom ett innovativt system som fångar in och leder vidare solens strålar. Parans, som utvecklat och patenterat tekniken, vänder sig främst till fastighetsägare, byggnadsarkitekter och privatpersoner över hela världen via återförsäljare. Parans Solar Lighting är noterat på börslistan Aktietorget och har kontor i Göteborg.