Order på Paranssystem till företagshälsovårdscenter i Sverige

Parans har erhållit order av Betonmast AB där slutkunden är ett företag inom hälsovård som löser sitt dagsljusbehov i delar av lokalen genom Parans solljuslösning. Ordervärdet uppgår till cirka 730 000 kr.

Bild: Hedström & Taube, ansvarat för projektledningen i detta projekt

Parans har erhållit order av byggentreprenören Betonmast AB, för sin lokalhyresgäst som är ett företagshälsovårdscenter beläget i ett köpcentrum i Sollentuna. Lokalhyresgästen kommer genom Parans solljuslösning att lösa sitt dagsljusbehov för en korridor som är fönsterlös. Installationen beräknas ske under andra kvartalet 2021.

- Vi är glada för Betonmasts order. Det är väldig tillfredställande att även svenska bolag ser möjligheten att kunna använda innovativ teknik som vår solljuslösning för att uppfylla behovet av naturligt ljus i fönsterlösa utrymmen. Vi hoppas naturligtvis att vår kund genom detta projekt ser fler möjligheter med vår lösning, men även inspirerar andra att lösa dagsljusbehoven på ett smidig innovativt sätt, säger Helen Forsling, VD på Parans.

Helen Forsling, VD Parans Solar Lighting AB (publ), tfn. 0731-56 41 28, helen.forsling@parans.com www.parans.com

Parans Solar Lighting erbjuder solljus för inomhusmiljöer genom ett innovativt system som fångar in och leder vidare solens strålar. Parans, som utvecklat tekniken, vänder sig främst till fastighetsägare, arkitekter och större arbetsgivare över hela världen. Parans Solar Lighting är noterat på Spotlight Stock Market och har kontor i Mölndal.
Hur funkar Paranssystemet: https://youtu.be/eflcbj2lpWo