Parans: Ny stororder till regeringsbyggnad i Kuala Lumpur - Ordervärde 2,3 MSEK

Parans har gjort ytterligare en försäljning till regeringsbyggnaden i Kuala Lumpur, Malaysia. Denna gång till ett ordervärde om 2,3 MSEK.

Parans har tidigare sålt och levererat 43 system till projektet och nu har kunden beställt ytterligare 47 system som ska levereras och installeras under hösten. Totalt ska alltså 90 Paranssystem installeras på regeringsbyggnaden. Försäljningen är en direktförsäljning utan några mellanled till slutkunden vilket medför ett ökat ansvar för installation och support men är i linje med Parans strategi att hantera större ordrar själva och kunna ha en direktdialog med nyckelkunder.

- Det känns riktigt bra att få en så stor order igen från samma kund, ett kvitto på att kunden är nöjd, säger Nils Nilsson, vd för Parans. Kul att samarbetet utökas och vi ser fram emot en långvarig kundrelation.

I regeringsbyggnaden kommer dessa Paranssystem, tillsammans med redan levererade system, att förse en stor del av de översta våningsplanen med naturligt ljus. Vissa delar av våningsplanet har begränsat med solljus och installationen av Paranssystemen kommer att ge ett mervärde för alla de människor som arbetar där. Installationen är också ett led i att miljöcertifiera byggnaden enligt ett malaysiskt miljöcertifieringsprogram (Green Building Index).

- KFM Solutions fortsätter nu med Parans system för en större del av de övre våningsplanen och vi ser dem som en viktig kund i detta utvecklingsskede då vi även ser stor potential för nästa generations solljussystem, som skulle kunna förse alla områden i byggnaden med solljus, säger Karl Richard Nilsson, ansvarig för produktutvecklingen.

KFM solution driver även flera stora fastighetsprojekt både i Malaysia och kring Arabiska halvön varför de potentiellt är en viktig partner för framtiden.

Nils Nilsson, VD Parans Solar Lighting AB (publ), tfn. 0736-264 052, nils.nilsson@parans.com www.parans.com

Parans Solar Lighting erbjuder solljus för inomhusmiljöer genom ett innovativt system som fångar in och leder vidare solens strålar. Parans, som utvecklat och patenterat tekniken, vänder sig främst till fastighetsägare, byggnadsarkitekter och privatpersoner över hela världen via återförsäljare. Parans Solar Lighting är noterat på börslistan Aktietorget och har kontor i Göteborg.