Candyking emitterar obligationer i den nordiska kapitalmarknaden via Pareto Securities AB

Pareto Securities AB har bistått Candyking Holding AB (publ) med att emittera ett säkerställt, fyraårigt nordiskt obligationslån om totalt SEK 750 miljoner med möjlighet för Candyking att utöka obligationslånet med upp till SEK 150 miljoner. Obligationslånet har placerats till en ränta om 3m Stibor + 5,00 procent.

Transaktionen mottogs positivt av marknaden, vilket demonstreras av en mycket stark efterfrågan från samtliga nordiska länder. Sjutton investerare deltog i emissionen varav cirka 60 procent av ordrarna kom från investerare baserade utanför Sverige. Då obligationen var kraftigt övertecknad redan under den första dagens s.k. presounding, avbröt bolaget marknadsföringsaktiviteterna.

– Candyking skapar genom denna emission en mer effektiv och flexibel kapitalstruktur och säkrar finansieringen för fortsatt tillväxt, säger Jan Ohlsson, Candykings styrelseordförande. Transaktionen skapar möjligheter för bolaget att förstärka sin position som den klara marknadsledaren inom lösviktskonfektyr och naturgodis.

Pareto Securities AB var sole bookrunner för transaktionen.