Íslandsbanki hf. emitterar ytterligare obligationer i den nordiska kapitalmarknaden via Pareto Securities AB

Pareto Securities AB har bistått Íslandsbanki hf. med att emittera ytterligare obligationer om totalt SEK 300 miljoner i den nordiska marknaden. Obligationerna emitterades till ett pris på 102.45 vilket motsvarar en ränta om 3mStibor + 3.30 procent. I december 2013 emitterade Islandsbanki SEK 500 miljoner till en ränta om 3mStibor + 4.00 procent som var dess första transaktion utanför den Isländska kapitalmarknaden. Ny total transaktionsstorlek blir SEK 800 miljoner. Den genomförda obligationsemissionen var övertecknad redan efter en halvtimme och är utställd under Íslandsbankis USD 250 miljoner Global Medium Term Note-program, listat på Irish Stock Exchange.