Pareto Öhman byter namn till Pareto Securities AB

Pareto Öhman AB meddelar idag att bolaget byter namn till Pareto Securities AB.

Pareto Öhman är sedan 2011 en del av Pareto Securities-koncernen, en ledande oberoende nordisk investmentbank med huvudkontor i Oslo. Pareto Securities-koncernen har förutom kontor i Norge och Sverige även kontor i Danmark, Finland, USA, Singapore samt Brasilien, och till hösten även i England. Verksamheten är inriktad mot kapitalanskaffningar, både inom skuld och eget kapital. Pareto Securities erbjuder vidare analys och handel med räntebärande instrument, aktieanalys och aktiemäkleri samt rådgivning inom corporate finance.

Mats Carlsson, VD, säger att ”namnbytet reflekterar att vi är en del av och fullt integrerade i Pareto Securities-koncernen. Att alla enheter i Pareto Securities-koncernen verkar under samma varumärke stärker vår internationella genomslagskraft. Och inte minst så belyser namnbytet samhörigheten mellan koncernens medarbetare i och utanför Sverige.”

För ytterligare information vänligen kontakta Mats Carlsson, 08-402 50 00

Pareto Securities AB  är en del av Pareto Securitiesgruppen. Pareto Securities AB är en oberoende svensk investmentbank med fokus på den nordiska marknaden. Pareto Securities AB erbjuder svenska och utländska institutioner, företag och privatpersoner investeringstjänster inom aktie- och derivatmäkleri, handel med räntebärande instrument, aktieanalys samt rådgivning inom corporate finance.

Pareto Securitiesgruppen har nu totalt ca 370 anställda med huvudkontor i Oslo och kontor i Stockholm, Malmö, Stavanger, Bergen, Kristiansand, Trondheim, Helsingfors, Köpenhamn, New York, Singapore och Rio de Janeiro.