Pareto Öhman publicerar årsredovisning 2012

Report this content

Pareto Öhmans ABs årsredovisning 2012 finns nu tillgänglig på Pareto Öhmans hemsida www.paretosec.com.

Helena Johnson +46 8 402 50 00

Informationen offentliggörs utifrån reglerna i lagen om värdepappersmarknaden. Publicering skedde 29 april 2013 klockan 14.30.

Om Pareto Öhman AB

Pareto Öhman – en del av Pareto Securitiesgruppen

Pareto Öhman är en oberoende svensk investmentbank med fokus på den nordiska marknaden. Pareto Öhman erbjuder svenska och utländska institutioner, företag och privatpersoner investeringstjänster inom aktie- och derivatmäkleri, handel med räntebärande instrument, aktieanalys samt rådgivning inom corporate finance.

Pareto Securities AS är en oberoende nordisk aktör inom aktie- och obligationsmäkleri samt rådgivning i samband med kapitalanskaffningar, börsnoteringar, uppköp och fusioner. Pareto Securities AS har varit en ledande aktör i Norge inom dessa områden i över 10 år.

Pareto Securities har i och med förvärvet av E. Öhman J:or Fondkommission AB i september 2011 etablerat sig i Sverige. Bolaget kommer att vara känt under namnet ”Pareto Öhman”.

Pareto Securitiesgruppen har nu totalt ca 305 anställda med huvudkontor i Oslo och kontor i Stockholm, New York, Singapore, Kristiansand, Stavanger, Bergen, Trondheim, Malmö, Helsingfors, Köpenhamn och Rio de Janeiro.

Mer information om Pareto Securities finns på www.paretosec.com