Paretobolag förvärvar fastighetsportfölj i Linköping

Bonäsudden Fastighets AB (tidigare R&P Property Invest AB) förvärvar en fastighetsportfölj med hyresrätter och offentliga hyresgäster i Linköping.

Bonäsudden Fastighets AB är ett av Pareto Securities AB nybildat bolag. Ekonomisk förvaltning kommer att skötas av Pareto Business Management AB och fastighetsförvaltning av P&E Fastighetspartner AB. Pareto Securities har genom en kapitalanskaffning rest 168 miljoner kronor till det nybildade bolaget.

Portföljen i sin helhet omfattar ca 36 000 kvm och består av 327 lägenheter och ca 15 000 kvm offentliga hyresgäster.

Säljare är Isidorum Holding AB som genom affären avyttrar hela sitt bestånd i Linköping. Tillträde skedde den 3 juni 2015.

Moderbolaget, Bonäsudden Holding AB, kommer noteras på Nasdaq First North omkring den 23 juni.

Newsec har företrätt säljaren i affären.

För mer information, kontakta Mats Carlsson (VD Pareto Securities AB), +46 8 402 50 00

Pareto Securities AB is an independent Swedish investment bank focused on the Nordic market. Pareto Securities AB offers Swedish and foreign institutions, companies and private individuals investment services related to trading in stocks, derivatives and fixed income instruments, equity research and advisory services within corporate finance. Pareto Project Finance team offers arrangement and syndication of new investment projects, arrangement and syndication of sale and leaseback structures, financial advisory services, brokerage of shares in SPV’s and business management and administration of SPV’s within real estate, infrastructure and shipping/offshore. Pareto Securities AB and Pareto Project Finance is part of the Pareto Securities group. Pareto Securities is an independent full service investment bank with a leading position in the Nordic capital markets and a strong international presence within the energy sectors. Pareto Securities is headquartered in Oslo, Norway, with more than 410 employees located in offices in Norway, Sweden, Denmark, Finland, United Kingdom, France, USA, Canada, Singapore, Australia and Brazil.