Paretobolag med hyresrätter och offentliga hyresgäster noteras på First North

Report this content

Bonäsudden Holding AB (publ) är ett av Pareto Securities AB nybildat bolag som har erhållit godkännande för notering av bolagets aktie på Nasdaq Stockholm First North med första handelsdag 3 juli.

Bonäsudden Holding AB (publ) är ett svenskt fastighetsbolag, som genom dotterbolag, äger 20 fastigheter i Linköping med omnejd. Bolaget bildades i maj 2015 och förvaltar idag en fastighetsportfölj med hyresrätter och offentliga hyresgäster i Linköpingsregionen. Beståndet omfattar ca 36 000 kvadratmeter och är idag näst intill fullt uthyrd. Portföljen består av 327 hyresrättslägenheter vilka utgör 55 % av hyresintäkterna och 37 % av intäkterna kommer från hyresgäster inom offentlig service (kommun och landsting). Resterande andel är intäkter från kontor, butiker, förråd och parkering. Ekonomisk förvaltning kommer att skötas av Pareto Business Management AB och fastighetsförvaltning av P&E Fastighetspartner AB.

- Vi är mycket glada över att ha genomfört den här transaktionen med kvalitativa hyresrätter och offentliga hyresgäster i en av Sveriges mest expansiva regioner. Beståndet är välskött och uppfyller vår kravprofil gällande kvalité, långsiktighet och starka kassaflöden, säger Stefan Gattberg (Head of Project Finance, Pareto Securities AB).

- Affären befäster vår position ytterligare i fastighetssektorn som är ett strategiskt fokusområde för oss. Att vi på senare tid har genomfört transaktioner inom segmenten vårdfastigheter och hyresrätter visar ytterligare på bredden i vårt erbjudande utöver kontor, lager och logistik, säger Mats Carlsson (VD Pareto Securities AB).

För mer information, kontakta Mats Carlsson (VD Pareto Securities AB), +46 8 402 50 00

Pareto Securities AB är en oberoende svensk investmentbank med fokus på den nordiska marknaden. Pareto Securities AB erbjuder svenska och utländska institutioner, företag och privatpersoner investeringstjänster i samband med handel i aktier, derivat och räntebärande instrument, aktieanalys och rådgivning inom corporate finance. Pareto Project Finance team erbjuder arrangemang och syndikering av nya investeringsprojekt, arrangemang och syndikering av sale and leaseback strukturer, finansiell rådgivning, förmedling av aktier i SPV: s och företagsledning och administration av SPV: s inom fastigheter, infrastruktur och sjöfart / offshore. Pareto Securities AB och Pareto Project Finance är en del av Pareto Securities gruppen. Pareto Securities är en oberoende full-service investmentbank med en ledande position på den nordiska kapitalmarknaden och en stark internationell närvaro främst inom energisektorn. Pareto Securities har sitt huvudkontor i Oslo, Norge, med mer än 410 anställda i kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Frankrike, USA, Kanada, Singapore, Australien och Brasilien.