Positiv resultatutveckling för Pareto Securities AB

Pareto Securities AB, som sedan 2011 är en del av Pareto Securitieskoncernen, redovisar ett förbättrat resultat för 2013 jämfört med föregående år.

• Rörelseintäkterna för 2013 uppgick till 297 MSEK (210)
  • Resultatet före rörlig ersättning för 2013 uppgick till 161 MSEK (55)
  • Resultatet efter skatt för 2013 uppgick till 83 MSEK (32)

VD Mats Carlsson kommenterar resultatet:

”Vi vände verksamheten till ett positivt resultat 2012 och den positiva utvecklingen fortsatte under 2013, både vad avser omsättning och resultat. Under 2013 adderade vi fastighetssektorn som ett fokusområde, något som bidragit till vår omsättnings- och resultattillväxt. Tyngdpunkten i vår verksamhet ligger i att bistå företag med att finna kapital, både aktiekapital och lånat kapital. Marknaden för aktieemissioner och för emissioner av högavkastande företagsobligationer var bra under 2013 och har fortsatt vara så under inledningen av 2014.”

För ytterligare information vänligen kontakta VD Mats Carlsson, 08-402 50 00

Pareto Securities AB  är en del av Pareto Securitieskoncernen. Pareto Securities AB är en oberoende svensk investmentbank med fokus på den nordiska marknaden. Pareto Securities AB erbjuder svenska och utländska institutioner, företag och privatpersoner investeringstjänster inom aktie- och derivatmäkleri, handel med räntebärande instrument, aktieanalys samt rådgivning inom corporate finance.

Pareto Securitieskoncernen har totalt ca 350 anställda med huvudkontor i Oslo samt kontor i Stockholm, Malmö, Stavanger, Bergen, Kristiansand, Trondheim, Helsingfors, Köpenhamn, London, New York, Houston, Singapore och Rio de Janeiro.