Rezidor öppnar sitt andra Park Inn-hotell i St Petersburg

Report this content

Park Inn, mellanklasskedjan som drivs av Rezidor Hotel Group, tar över driften av Pribaltiyskaya Hotel i St Petersburg från den 1 januari 2007. Hotellet, med 1.200 rum, får namnet Park Inn Pribaltiyskaya och blir Rezidors tredje hotell i St Petersburg vid sidan om Radisson SAS Royal Hotel och Park Inn Pulkovskaya. Antalet hotellrum som drivs av Rezidor i St Petersburg blir nu över 2.000. Samtliga tre hotellfastigheter ägs av norska Weenaas Group.

”Vi är den största hotellaktören i St Petersburg nu”, säger Kurt Ritter, koncernchef och VD för Rezidor Hotel Group. ”Nya Park Inn Pribaltiyskaya är ytterligare ett led i vår strategiska utveckling i Ryssland, och vi är ledande internationell hotelloperatör på denna viktiga och snabbväxande marknad.”

Rezidor har funnits i Ryssland i 15 år, och etablerar nu Park Inn som dess snabbast växande hotellkedja, med fokus på stora regionala städer där efterfrågan på dynamiska mellanklasshotell är mycket stor. Under 2006 har Park Inn Ekaterinburg och Park Inn Pulkovskaya i St Petersburg öppnat, och Park Inn-hotell är under utveckling i Ryazan och Kaliningrad.

Park Inn Pribaltiyskaya kommer att genomgå en omfattande renovering av såväl hotellrum som mötesfaciliteter. Bakom designen står göteborgsarkitekten Christian Lundwall. Hotellet erbjuder flera möteslokaler inklusive ett auditorium för 1.000 delegater. I tillägg har hotellet två restauranger, flera barer och ett wellnesscenter med pool, bastu, skönhetssalong, en Aqua Park omfattande 15.000 kvm samt egen bowlingbana.