Nu väljer Kista Galleria AUTOPAY!

Report this content

Fler köpcentrum och fastighetsägare ser fördelarna med kamerabaserade parkeringssystem där besökarna får fler betalningsalternativ och slipper bommar. Idag installeras AUTOPAY i Kista Galleria och Parkman i Sverige AB tar över driften av garaget.

AUTOPAY som är det modernaste bomfria systemet på marknaden gör det smidigare för kunderna att parkera. Kameror läser av registreringsskylten vid in- och utfart och på så vis loggas parkeringstiden. Kunden får nu flera olika sätt att betala för sin parkering, men en stor fördel är framför allt att man inte kan få några parkeringsböter.

I och med att bommarna nu försvinner blir det mindre köer in och ut ur garaget. Även månadsparkörer som hyr plats i garaget får en smidigare upplevelse då tillståndet blir elektroniskt och är kopplat till registreringsnumret.

-Vi var ute efter ett nytt parkeringssystem med bättre flexibilitet och som förbättrar våra besökares upplevelse. Det här systemet erbjuder flera betalningssätt för våra kunder och underlättar in- och utpasseringar säger Johanna Rydén, centrumchef i Citycon som äger Kista Galleria.

Om Parkman i Sverige AB

Parkman i Sverige AB är det tredje största privata parkeringsbolaget i Stockholm och strävar efter att erbjuda marknadens senaste parkeringslösningar och personlig service. Bolaget har 22 heltidsanställda och omsatte 98 miljoner kronor förra året. Parkmans kunder innefattar bland annat Unibail Rodamco, Citycon, Fabege, Vasakronan m.fl.Parkman ägs av Bas Invest AB, Per Edlund, Recapital AB, Tibia Konsult och Areim AB.

Om AUTOPAY
AUTOPAY är utvecklat i Norge och har funnits på norska marknaden i 2 år. Idag finns systemet bla. i Sverige, Estland, Litauen, Polen mfl.
I Sverige finns Autopay anläggningar för nuvarande i Täby Centrum, ICA MAXI Solna Business Park, Signalfabriken och Nacka Forum.

Parkman är ett svenskägt företag med stor erfarenhet från etablering och drift av stora och små parkeringsanläggningar samt garage. Vår affärsidé går ut på att skapa, utveckla och driva moderna, miljövänliga, serviceinriktade samt ekonomiskt lönsamma trafik- och parkeringskoncept för våra uppdragsgivare. Genom ett dotterbolag driver vi också Flygets Långtidsparkering AB vid Arlandastad, norr om Stockholm. Läs mer på www.flygets.se och www.parkman.nu