Parlino erbjuder gratis telefonsamtal över hela världen

Tele2-gruppen lanserar ny, enkel internettelefonitjänst utan fakturor

Luxemburg, 2 maj 2006. Parlino är en ny kostnadsfri tjänst för internettelefoni som gör det möjligt att ringa gratis från en dator till andra Parlino-användare runtom i världen. För att kunna börja använda Parlino behöver användaren bara öppna ett konto och ladda ner en kostnadsfri programvara från www.parlino.com. Tjänsten fungerar nästan direkt för både inkommande och utgående samtal. Med Parlino Dial-out kan användaren dessutom ringa till det fasta eller mobila nätet till mycket låg kostnad – upp till 20 % billigare än jämförbara tjänster. Med Parlino blir det inga räkningar eller dolda avgifter. Alla eventuella samtalsavgifter betalas i förskott på hemsidan - lika enkelt som med ett förbetalt telefonkort. “Eftersom fler och fler får tillgång till bredband har vi märkt en ökad efterfrågan på att även använda Internet för samtal, för att få lägre kostnader. Det nya tillskottet i Tele2:s produktportfölj – Parlino – gör samtal från datorn enklare än någonsin”, säger Marcus Nylén, Parlinos VD. Parlino ger också möjlighet till Parlino Dial-in, en förbetald tjänst som bara kostar €2.95 per månad. Med Parlino Dial-in får användaren ett fast telefonnummer som kan ringas upp till nationell samtalstaxa, oavsett om Parlino-abonnenten är på hemmaplan eller befinner sig utomlands. Parlino-numret kan vidarekopplas till valfritt nummer eller anslutas till röstbrevlåda. Som öppningserbjudande ger vi våra första 10 000 kunder en trådlös IP-telefon från Topcom utan kostnad (värde c:a €100), vid registrering av ett Parlino-konto och deposition av €30. Gå in på www.parlino.com för mer information, villkor och för att testa.