Parmaco bygger tillfällig skola – tecknar hyresavtal med Tyresö kommun

Report this content

Stockholm, Sverige – 23 augusti 2023. Det står nu klart att modulföretaget Parmaco kommer att bygga den cirka 5000 kvadratmeter stora Paviljongskola Tyresö. Ersättningsskolan är en del av kommunens långsiktiga plan på att riva och genomföra nybyggnationen av Njupkärrs skola.

”Jag är extra stolt över att vi lyckats leverera en skola som följer Tyresö kommuns kravspecifikation och respektive årskurs schemaplanering, säger Tony Ringdahl, regionchef på Parmaco. Det finns ett underbart flöde i lokalerna! Varenda kvadratmeter tomtyta togs till vara på och resultatet kommer verkligen att kännas och märkas”.

Parmacos uppdrag omfattar en tvåparallellig F-6:a i två plan. Hyresperioden sträcker sig fem och ett halvt år och kommer att välkomna 400 elever och 55 pedagoger till hösten 2024.

För ytterligare information kontakta:

Rikard Nyhrén - VD

+46 702 074 676 - rikard.nyhren@parmaco.se

Tony Ringdahl - Regionchef

+46 727 275 455 - tony.ringdahl@parmaco.se

Parmaco är ett snabbt växande företag inom den modulära byggbranschen som tillhandahåller skräddarsydda och innovativa lösningar för en rad sektorer, inklusive offentliga byggnader, skolor, sjukvårdsinrättningar och kontorslokaler. Våra dynamisk byggnader är anpassningsbara, och kan öka såväl som minska i storlek efter dina behov samt flytta över tid. Med verksamhet i flera länder och över 30 års erfarenhet levererar Parmaco byggnader av hög kvalitet för att möta era specifika kundkrav.

Snabbfakta

Parmaco bygger tillfällig skola om cirka 5000 kvadratmeter – tecknar hyresavtal med Tyresö kommun.