• Part/

Part AB expanderar ytterligare – anställer chef inom marknad och sälj

Sedan augusti i år har 25 nya medarbetare rekryterats till Part AB:s fabriker i Kalix. Produktionsföretaget förstärker nu organisationen ytterligare och anställer Andreas Mårtensson som marknads- och försäljningschef. En viktig del av uppdraget blir att se över företagets sälj- och marknadsstrategier inför en vidare expansion.

Det går fortsatt bra för Kalixbaserade Part AB som i dagsläget tillverkar 140 prefabricerade badrumsmoduler i veckan. Företagets orderingång har ökat under året och Part AB förutspår att marknaden kommer att växa ytterligare. Som en del i expansionsplanen har Andreas Mårtensson tillsatts som marknads- och försäljningschef för den nordiska verksamheten och kommer även att ingå i företagets ledningsgrupp. Andreas Mårtensson har en gedigen erfarenhet av försäljning och ledarskap, inte minst inom VVS-branschen. Han kommer närmast från Grohe, tillverkare av totallösningar inom vattenteknologi, där han har arbetat som försäljningschef och Key Account Manager.

– I dagsläget ser vi att efterfrågan på prefabricerade badrum ökar. Det här gör att vi kommer att behöva flera duktiga medarbetare. Vi ser samtidigt en ökad konkurrens från producenter i Europa. Andreas arbete med vår marknads- och försäljningsstrategi blir en viktig del i vår framtida företagsutveckling då det handlar om att ta fram konkurrenskraftiga lösningar. Han har erfarenhet av VVS-branschen och är en driven och duktig säljare med en tydlig säljmetodik, säger Anton Lundholm, vd på Part AB.

– Jag ser fram emot att vara med och vidareutveckla Part AB. Jag tror inte att det kommer att saknas utmaningar på en marknad som blir alltmer konkurrensutsatt så det gäller att tänka långsiktigt. Fokus kommer att ligga på planering och en tydlig struktur. Ju fler kundbesök vi gör – ju fler affärer blir det, men det krävs en tydlig säljstrategi så att vi hinner med, säger Andreas Mårtensson.

Andreas Mårtensson tillsatte tjänsten i september och kommer att utgå från Uppsala med ledningsuppdrag i Kalix. Ett av hans största fritidsintressen är jakt och han hoppas kunna kombinera nytta med nöje när han reser norröver.

För mer information vänligen kontakta:
Anton Lundholm, vd
Part AB
E-post: anton.lundholm@partab.nu

Elin Östblom
E-post: elin.ostblom@inmema.com

Om Part AB
Part Construction AB har sedan 1989 bedrivit tillverkning av prefabricerade badrumsmoduler till hotell, vårdhem, bostadsfastigheter och studentbostäder med produktionen i Kalix. Företaget omsätter ca 442 miljoner kronor och sysselsätter omkring 150 personer. Se mer information på www.partab.nu

Taggar: