Partinc Capital investerar i holländska SaaS-bolaget TIE Kinetix

Report this content

Det svenska investeringsbolaget Partinc Capital AB köper aktier för cirka 30 miljoner kronor i SaaS-bolaget TIE Kinetix N.V. TIE Kinetix, som är noterat på Amsterdambörsen, utvecklar system för att effektivisera överföring av affärsdokumentdokument mellan olika organisationer.

TIE Kinetix erbjuder ett mjukvarubaserat system som ligger i molnet. Med hjälp av TIE Kinetix system kan verksamheter snabbt och enkelt överföra olika typer av affärsdokument såsom fakturor, ordrar och orderbekräftelser till myndigheter, kunder och leverantörer. Den globala efterfrågan på den här typen av tjänster ökar i allt snabbare takt då bland annat myndigheter i en rad länder enbart tillåter att vissa dokument skickas digitalt. Bland TIE Kinetix större kunder återfinns Staden Amsterdam, Bunzl, Revlon och över 2,500 andra kunder.  TIE Kinetix är Partinc Capitals första investering i Holland.

”Jag har följt TIE Kinetix i många år, först som global affärspartner och de senaste tre åren som styrelseledamot och är mycket nöjd med att vi nu har kommit i mål med investeringen” säger Per Nordling som är partner och styrelseordförande på Partinc Capital.

”TIE Kinetix adresserar med sitt SaaS-erbjudande en mycket intressant marknad. Detta i kombination med att man är väletablerad på ett antal större geografiska marknader som USA, Tyskland, Frankrike och Nederländerna gör att vi ser mycket positivt på framtiden” fortsätter Per Nordling.

”Med Partinc Capitals investering får vi ytterligare en ny internationell delägare som har lång erfarenhet av att driva tillväxt i SaaS-bolag, vilket är mycket positivt i det skede som bolaget befinner sig i.” säger Michiel Wolfswinkel, CFO TIE Kinetix.

Om Partinc Capital AB
Partinc Capital är ett svenskt investeringsbolag som fokuserar på investeringar i Software as a Service, SaaS företag som levererar mjukvarutjänster för ”business-to-business” relationer. Partinc Capital arbetar med sin operativa erfarenhet nära sina portföljbolag. Företaget har kontor i Sverige och i Nederländerna och det är primärt på dessa marknader som man gör sina investeringar. Se även www.partinccapital.com.

Om TIE Kinetix N.V.
TIE Kinetix levererar Software as a Service (SaaS)-lösningar till företag, myndigheter och deras partners, för att hjälpa dem att utbyta affärsdokument elektroniskt och därmed förenkla processer i försörjningskedjan. TIE Kinetix är noterat på Euronext Amsterdam (TIE) och har kontor i Nederländerna, USA, Tyskland och Frankrike. Se även www.tiekinetix.com.

Kontaktperson:
Per Nordling, partner & ordförande Partinc Capital AB