Telia Nära AB kompetenssäkrar i PING PONG

Report this content

Telia Nära AB kompetenssäkrar i PING PONG Telia Nära har tecknat ett avtal med Partitur Informationsteknik avseende Learning Management Systemet PING PONG. Under 2000 och 2001 genomförde Telia Nära i samarbete med Lexicon Sverige ett riksomfattande kompetensutvecklingsprojekt där cirka 2.500 medarbetare har genomgått utbildning inom Telia Näras kärnområde (telekommunikation). - För att säkerställa medarbetarnas kompetens inom vissa definierade kunskapsområden har vi i projektform genomfört kompetensanalyser, utbildning och efterföljande kunskapsprov. Arbetet har bedrivits tillsammans med personalorganisationerna inom Telia Nära och blivit väl mottaget av medarbetarna. Projektet har totalt omfattat drygt 20.000 resursdagar, och vi har hittat ett bra arbetssätt i PING PONG, som hjälper oss att säkerställa kompetensnivån i organisationen, säger Bo Almström, ansvarig för kompetensutvecklingsprojektet på Telia Nära. Utan det stora engagemanget, hos projektgruppen och organisationen i övrigt, hade projektet inte varit möjligt att genomföra med så hög kvalitet och på så kort tid, tillägger Peter Skoog projektkoordinator på Telia Nära. - Det har varit både intressant och utvecklande att delta i det strategiska kompetensarbetet inom Telia, säger Fredrik Berndt, Lexicon. Vårt engagemang i projektet sträcker sig 18 månader tillbaka i tiden och omfattar alla led i processen. PING PONG ger Telia en möjlighet att på ett enkelt sätt gå från projekt till linje i det fortsatta kompetensutvecklingsarbetet inom företaget. Erfarenheterna från den här typen av större projekt är en viktig komponent i Lexicons långsiktiga satsning, tillägger Lars Sundelin, VD, Lexicon Sverige. - Avtalet med Telia Nära visar att PING PONG verkligen håller måttet för de stora organisationernas affärskritiska satsningar, säger Niclas Elding, försäljningschef på Partitur Informationsteknik. Strategiska val av LMS-system är snart en självklarhet för de framsynta organisationerna och vi är inte förvånade över att Telia Nära är snabbt ute. För mer information Bo Almström, Telia Nära AB, bo.a.almstrom@telia.se, telefon 031-770 70 00 Peter Skoog, Telia Nära AB, peter.p.skoog@telia.com, 0707-54 56 59 Lars Sundelin, Lexicon Learning AB, lars.sundelin@lexicon.se, telefon 08- 566 107 00 Fredrik Berndt, Lexicon Kristianstad AB, fredrik.berndt@lexicon.se, telefon 044-10 63 10 Niclas Elding, Partitur Informationsteknik AB, niclas@partitur.se, telefon 08-5662 8000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/14/20010614BIT00300/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/14/20010614BIT00300/bit0002.pdf