Kommuniké från årsstämma i PartnerTech AB (publ) den 25 april 2007

I sitt stämmoanförande konstaterade PartnerTechs VD Mikael Jonson att bolaget under 2006 har haft en mycket gynnsam utveckling. Såväl försäljningen som rörelseresultatet mer än fördubblades jämfört med 2005. Den kraftiga försäljnings- och resultatökningen var att hänföra både till nya order från befintliga kunder och till effekterna av under året genomförda förvärv av bl a HansaTech Group i England. Mikael Jonson redogjorde även för företagets utveckling under årets första kvartal. Med en strategi att verka inom kontraktstillverkning för business – to business och genom de senaste årens förvärv har företaget en stark position på marknaden och bedöms vara Europas näst största kontaktstillverkare inom området business-to-business.

Årsstämman fattade bland annat följande beslut:
•Utdelningen ökade till 3 kr/aktie (1,30 kr/aktie 2005). Avstämningsdag blir måndagen den 30 april 2007 och utdelningen beräknas komma att sändas ut den 4 maj 2007.

•Styrelsearvodet fastställdes till oförändrade SEK 320 000 till ordföranden och SEK 160 000 till övriga ledamöter som inte är anställda i bolaget.

•Till ordinarie styrelseledamöter omvaldes Johan Ek, Rune Glavare, Mikael Jonson, Dag Tigerschiöld, Patrik Tigerschiöld och Claes Wretlind. På det konstituerande styrelsemötet i anslutning till årsstämman valdes Patrik Tigerschiöld till ny styrelseordförande.

•Mot bakgrund av ett inför stämman genomfört upphandlingsförfarande beslöts att välja revisionsbolaget Deloitte AB som bolagets revisorer till och med årsstämman 2011.

•Förslaget till riktlinjer för ersättning till bolagsledningen samt ett incitamentsprogram för ett 20-tal ledande befattningshavare godkändes. Incitamentsprogrammet omfattar utgivandet av som mest 92 500 teckningsoptioner och 92 500 personaloptioner som ger rätt att förvärva nyemitterade aktier i bolaget. Syftet med incitamentsprogrammet - och skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt - är att öka ansvaret och skapa delaktighet i bolagets utveckling bland ledande befattningshavare samt säkerställa att de delar målsättningen att generera vinstgivande tillväxt till aktieägarna. Det är även tänkt att motivera nyckelpersoner till fortsatt anställning.

•Styrelsen bemyndigades att intill nästa årsstämma – med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt – vid ett eller flera tillfällen fatta beslut om nyemission av sammanlagt 1 266 490 aktier innebärande en aktiekapitalökning om högst 6 332 450 kr, motsvarande en utspädning om knappt 10 procent av bolagets aktiekapital och totala röstetal.