PartnerTech delårsrapport Januari - Mars 2011

Nettoomsättningen uppgick till 586,7 MSEK (557,4)
• Rörelseresultatet uppgick till 3,1 MSEK (-1,7) efter
omstruktureringskostnader om SEK 7,4 miljoner
  för konsolideringen av den engelska verksamheten  till Cambridge
• Resultatet efter skatt uppgick till -4,3 MSEK (-5,1)
• Resultatet efter skatt per aktie uppgick till -0,34 SEK (-0,41)
• Kassaflödet efter investeringar uppgick till 15,6 MSEK (-11,3)
• Soliditeten uppgick vid periodens slut till 36,7 procent (41,4)

Verksamheten fortsätter att utvecklas i positiv riktning
Verksamheten har fortsatt att utvecklas i positiv riktning under första kvartalet och såväl omsättning som rörelseresultat har förbättrats jämfört med samma kvartal 2010. På marknaden upplever vi ökad aktivitet och under perioden har vi annonserat flera nya affärer. Det är marknadsområdena Industri och IT som under kvartalet ökat mest jämfört med samma period 2010.

Kvartalets förbättrade resultat beror på att de åtgärder och anpassningar som vi gjort på flertalet enheter nu ger resultat samt att försäljningen ökar. Den tidigare aviserade konsolideringen av den engelska verksamheten till enheten i Cambridge påverkar rörelseresultatet negativt. Exklusive dessa kostnader uppgick rörelseresultatet till SEK 10,5 miljoner.

Hela rapporten biläggs i detta meddelande.

Leif Thorwaldsson, VD- och Koncernchef, Tel: 040-10 26 41
Jonas Arkestad, Ekonomichef, Tel: 040-10 26 42
Marielle Noble, IR- och Kommunikationschef, Tel: 040-10 26 43

Om PartnerTech