PartnerTech förändrar organisationen och stärker konkurrenskraften

Under de senaste åren har vi inom PartnerTech genomfört en rad förändringar för att än bättre kunna möta våra kunders behov, både vad gäller teknik, kunskap, kvalitet och geografisk placering. En organisationsförändring kommer ytterligare att stärka konkurrenskraften i vår industriella struktur och ge än större fokus på våra kärnkompetenser. Mot denna bakgrund görs nu följande förändringar i PartnerTechs organisation och ledningsgrupp:

Nuvarande operativ verksamhet kommer att delas upp i två ansvarsområden; Systemintegration och inkapslingar samt Elektronik. Kundcenters och produktionsenheter delas in i respektive grupp efter kompetensområde.

Till ansvarig chef för området Systemintegration och inkapslingar har DanTurecek utsetts. Dan kommer närmast från en anställning på Swedwood AB, ett dotterbolag till IKEA, där han var VD för en logistikkedja med fyra fabriker. Dan är utbildad civilingenjör och har mer än 20 års erfarenhet av kontraktstillverkning och underleverantörsarbete i ledande befattningar hos bland annat Taylor-Wharton och Atlas Copco Group. Dan har erfarenhet från arbete både i Europa, USA och Asien. Dan kommer att ingå i koncernens ledningsgrupp.

Till ansvarig chef för området Elektronik har Peter Nilsson utsetts. Peter kommer närmast från en anställning på Rimaster Electronics där han var VD och ansvarig för produktion och distribution av elektronik. Peter har examen i industriell ekonomi och produktionsteknik och har innehaft en rad ledande positioner hos bland annat Sanmina-SCI och Ericsson, både i Sverige och USA. Peter kommer att ingå i koncernens ledningsgrupp.

Vidare kommer nuvarande operativa chef, Jan Johansson, från och med idag den 11 oktober att ta över rollen som koncernens sälj- och marknadschef.

”Organisationsförändringen kommer tillsammans med vårt konkurrenskraftiga erbjudande att leda till att vi än bättre kan möta våra kunders behov” säger Leif Thorwaldsson, VD- och Koncernchef för PartnerTech.

Leif Thorwaldsson, VD- och Koncernchef, Tel: 040-10 26 41
Jonas Arkestad, Ekonomichef, Tel: 040 – 10 26 42
Marielle Noble, IR- och Kommunikationschef, Tel: 040-10 26 43

PartnerTech utvecklar och tillverkar produkter på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena Försvar & marin, Industri, Informationsteknologi, Medicinsk teknik och instrument, Miljöteknik samt Sälj- och betalningslösningar. PartnerTech omsätter drygt 2 miljarder kronor och har drygt 1 300 medarbetare vid anläggningar i Sverige, Norge, Finland, Polen, England, USA och Kina. Moderbolaget PartnerTech AB, med huvudkontor i Vellinge, är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Hemsida: www.partnertech.com

Informationen i detta pressmeddelande har sänts till Finansinspektionen.

Taggar: