PartnerTech och 3CEMS fördjupar samarbetet

Report this content

De senaste årens samarbete har visat att PartnerTech och 3CEMS är ett starkt team. När företagen nu går in i nästa fas av samarbete kommer kunder att kunna dra fördel av en utökad inköpsstyrka och en bredare teknologisk expertis. Förbättrad lokal närvaro både i Asien och Europa kommer att stärka vår förmåga att hantera olika produkter genom livscykeln och hela vägen till slutkunden.

PartnerTech och 3CEMS har haft ett framgångsrikt samarbete under sex år som bl a inneburit att 3CEMS har varit PartnerTechs produktionspartner i Kina. Med skilda marknadssegment och spridd geografisk närvaro har fördelarna för båda parter varit många och man väljer därför att fördjupa relationen inför framtiden.

Avtalet som undertecknats idag i Guan Zhou, Kina innebär fördjupat samarbete och gemensamma aktiviteter inom försäljning, marknadsföring samt strategiskt inköp. Inom området strategiskt inköp innebär samarbetet bl a förbättrad komponentutvärdering och kontroll. En annan positiv effekt är utvidgat teknologiutbyte för att öka kunskap och kompetens. 3CEMS kommer också att fortsätta vara PartnerTechs produktionspartner i Kina och därigenom komplettera PartnerTechs styrka inom kontraktstillverkning för business-to-business i Europa med sin starka närvaro i Asien och expertkunskap inom EMS-tillverkning (Electronic Manufacturing Services).