• PartnerTech/

PartnerTech varslar vid Kundcenter Vellinge som en följd av ökad intern effektivitet och planenlig flytt av produktion

Partnertech har idag lagt ett varsel som berör 13 tjänstemän och 24 kollektivanställda vid PartnerTechs kundcenter i Vellinge.
Fackliga förhandlingar har påbörjats.

Varslet är en följd av de investeringar och förbättringsprojekt som genomförts under 2010, vilket har ökat den interna effektiviteten.
En annan anledning är att kundcentret enligt plan flyttat produktion till PartnerTechs produktionsenhet för elektronik i Sieradz, Polen.

PartnerTechs omsättning har ökat under kvartal tre och fyra 2010 i förhållande till motsvarande period 2009.

Bedömningen är att varslet inte kommer att innebära några extra kostnader av engångskaraktär för koncernen.

Leif Thorwaldsson, VD och koncernchef, Tel. +46 (0) 40 10 26 41
Marielle Noble, IR & Kommunikationsansvarig, Tel. +46 (0)
Jonas Arkestad, Ekonomichef, Tel +46 (0) 40 10 26 42

Om PartnerTech