PartnerTechs samarbete med Tomra fortsätter att utvecklas

Det världsledande retursystemföretaget Tomra Systems ger PartnerTech fortsatt förtroende som totalleverantör genom ett nytt uppdrag för den amerikanska marknaden. Uppdraget innebär ett större utvecklingsprojekt och därefter tillverkning hos PartnerTech.

PartnerTech och Tomra Systems har en långtgående relation där PartnerTech är totalleverantör för en stor del av produkterna inom Tomras affärssegment Collection Technology. Uppdraget är en fortsatt utveckling på företagens relation och gör att samarbetet nu utvecklas både inom mer kompletta utvecklingsuppdrag såväl som en expansion av produktionslösningar in på den amerikanska marknaden där PartnerTechs kundcenter i Atlanta blir drivande.

Utvecklingsuppdraget går ut på att göra om design och därmed optimera produktion inför tillverkning. PartnerTechs unika verktyg Value analysis/Value engineering (Va/Ve) kommer att användas i uppdraget. I en sådan studie uppnår PartnerTech kostnadsbesparingar på upp till 50% på produktkostnaden för kunden. Produkten beräknas vara i produktion hos PartnerTech i Atlanta under fjärde kvartalet i år.

”Vi ser väldigt positivt på utvecklingen av samarbetet med Tomra Systems och är mycket glada för detta utökade förtroende. Det är glädjande att PartnerTechs geografiska struktur också kan hjälpa Tomra på den amerikanska marknaden. Vi har medvetet stärkt vårt kunderbjudande i USA där montering och distribution underlättar försäljning och service på den amerikanska marknaden för flertalet europeiska kunder både genom marknadsnärhet såväl som ”Assembled in America” vilket är ett ökat kundönskemål”, säger PartnerTechs VD och Koncernchef, Leif Thorwaldsson.

För mer information, vänligen kontakta:
Leif Thorwaldsson, VD och koncernchef, Tel. +46 (0) 40 10 26 41
Jan Johansson, Sälj- och marknadschef, Tel: +46 (0) 40 10 26 53
Marielle Noble, IR & Kommunikationsansvarig, Tel. +46 (0) 40 10 26 43

Om PartnerTech
PartnerTech utvecklar och tillverkar produkter på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena försvar & marin, Industri, Informationsteknologi, Medicinsk teknik och instrument, Miljöteknik samt Sälj- och betalningslösningar. PartnerTech omsätter drygt 2 miljarder kronor och har knappt 1 300 medarbetare vid anläggningar i Sverige, Norge, Finland, Polen, England, USA och Kina. Moderbolaget PartnerTech AB, med huvudkontor i Vellinge, är noterat på NASDAQ OMX, Stockholm. Hemsida: www.partnertech.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som PartnerTech AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 maj 2011 kl. 08:00

Taggar: