Report this content

Ny rapport: "Passagerarrederierna satsar och färjetrafiken håller ställningarna" · Till vilka länder ökar färjetrafiken mest? · Hur har färjetrafiken utvecklats jämfört med flyget och tåget? · Hur har färjetrafiken till Danmark påverkats av Öresundsbron? · Vilket är färjetrafikens bidrag till svensk rese- och turistindustri? Passagerarrederiernas förening besvarar bland annat dessa frågor och presenterar den nya rapporten "Passagerarrederierna satsar och färjetrafiken håller ställningarna" vid en pressträff onsdagen den 24 mars klockan 15.15 på Turmässan, Svenska Mässan i Göteborg. Tid: Onsdagen den 24 mars kl 15.15 Plats: Pressrummet, Svenska Mässan i Göteborg Medverkande: Per-Erling Evensen, ordförande Passagerarrederierna och marknadschef Destination Gotland Jan Kårström, vice ordförande Passagerarrederierna och vd Viking Line Elisabeth Strömberg, marknads- och försäljningschef Stena Line I Passagerarrederiernas förening ingår Birka Line, Destination Gotland, DFDS Seaways, Eckerö Linjen, HH Ferries (från 2004), RG Line (från 2004), Scandlines, Silja Line, Stena Line, Tallink, TT Line (från 2004), Viking Line och Ånedin -Linjen. Passagerarrederiernas förening står för cirka 85 procent av de svenska färjerederiernas passagerartransporter. För ytterligare information kontakta: Per-Erling Evensen, ordförande Passagerarrederierna, tel 070-552 51 57 e-post: pe.evensen@destinationgotland.se Passagerarrederiernas förening har till syfte att främja medlemsföretagens utveckling, att skapa förståelse för passagerarrederiernas betydelse för ekonomi och sysselsättning samt att bevaka och driva frågor av gemensamt intresse. Passagerarrederierna omfattar de ledande rederierna, som är verksamma med turism till, från eller inom Sverige, och motsvarar cirka 85 procent av branschen. Läs mer på www.passagerarrederierna.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/23/20040323BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/23/20040323BIT00100/wkr0002.pdf