USA:s trendigaste rom till Patron

Report this content

USA:s trendigaste rom till Patron Occumare Ron från Venezuela är just nu den absolut hetaste drycken på barerna i Miami och New York. Från och med i dag finns den i Systembolagets restaurangsortiment. - Jag är helt övertygad om att den kommer att slå också i Sverige, vi är alltid snabba på trender och Occumare är något i särklass, säger Niklas Davidsson, VD på Patron Vodka som importerar produkten till Sverige. Occumare Ron är en rom som både passar som ingrediens i cocktails och att dricka som den är. Den finns i fyra varianter, vanlig vit och så den mörka, åldrade. De två andra är smaksättningar, en med mandarin och en med lime. Alla är lagrade två år på ekfat, den mörka ännu längre. - Alla sorterna tas hem, smaksatt sprit har ju varit populär länge och är ofta väldigt bra att variera med, säger Niklas Davidsson. Occumare Ron är en förhållandevis tung rom med tydlig karaktär. Det gör att den är speciellt lämpad att använda i olika cocktails där en mindre tydlig sprit lätt gör drinken tråkig. Samtidigt som producenten satsat mycket på innehållet har man valt att göra en karaktäristisk design på flaskan, den är lätt att känna igen och sticker ut även bland många flaskor. - Det är bara att konstatera att det är viktigt hur en flaska ser ut, inte minst vill man ju att en flaska i baren ska se spännande och snygg ut, säger Niklas Davidsson. För mer information och bilder kontakta: Niklas Davidsson, VD Patron Vodka Co. Telefon: 0708 - 11 13 43 E-post: niklas.davidsson@vintragardh.se Patron Vodka Company startade sin verksamhet våren 2002. Den största produkten är Patron Vodka, en av Sveriges erkänt bästa vodkasorter. Under hösten och vintern kommer bolaget att lansera ett flertal nya spritmärken, bland annat en egentillverkad Aquavit med olika smaksättningar. Patron Vodka Company har samma ägare som VinTrägårdh, en av Sveriges främsta vinmportörer ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/14/20030314BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/14/20030314BIT00260/wkr0002.pdf