Information om insiderförsäljningar i PAXMAN AB (publ)

PAXMAN AB (publ) meddelar att bolagets två största ägare, Glenn Paxman och Björn Littorin, har avyttrat 250 000 aktier vardera i bolaget, dvs totalt 500 000 aktier. Köpare är Länsförsäkringar Blekinge och Länsförsäkringar Kalmar län, samt ett begränsat antal långsiktiga privata investerare. Efter transaktionen äger Glenn Paxman 6 538 645 aktier i PAXMAN, och Björn Littorin äger 1 035 076 aktier.

I och med transaktionen stärker Länsförsäkringar Blekinge och Länsförsäkringar Kalmar län sina positioner som två av bolagets tio största ägare.

Överlåtelsen genomfördes utanför marknaden den 2 juli efter börsens stängning till ett pris om 23,50 kr per aktie.

PAXMAN’s Scalp Cooling System har utvecklats av familjen Paxman i syfte att minimera risken för håravfall hos patienter som genomgår cellgiftsbehandling. Idén till systemet föddes när fyrabarnsmamman Sue Paxman själv drabbades av håravfall i samband med cellgiftsbehandling. PAXMAN är idag branschledande inom skalpkylningsteknologi och har hittills levererat över 3 000 skalpkylningssystem till sjukhus, cancerkliniker och vårdgivare över hela världen. Själva kylhättan tillverkas av återvinningsbar lättviktssilikon som är mjuk, flexibel och bekväm att bära. PAXMAN AB (publ) har sitt huvudkontor i Karlshamn, Sverige, med dotterbolag i Huddersfield, Storbritannien, samt i Houston, Texas i USA.

PAXMANs aktie är noterad på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser.