PAXMAN publicerar nyhetsbrev om positiva studieresultat i Japan samt utökat marknadsgodkännande i Malaysia

PAXMAN publicerar idag bolagets nyhetsbrev för januari 2019 som riktar sig till aktieägare, investerare och andra intressenter.

I denna utgåva uppmärksammas positiva kliniska studieresultat med PAXMANs skalpkylning i Japan, världens näst största marknad för medicinteknik, samt att bolaget erhållit ett utökat marknadsgodkännande i Malaysia. Med sina cirka 30 miljoner invånare utgör Malaysia en marknad med lovande tillväxtpotential under 2019 och framåt.

För att läsa nyhetsbrevet, samt prenumerera på kommande utgåvor, gå in på:

PAXMANs nyhetsbrev för investerare publiceras månatligen som en del av bolagets satsning på förstärkt marknadskommunikation tillsammans med IR-kommunikationsbyrån Honeybadger. Samtliga utgåvor av nyhetsbrevet finns tillgängliga via bolagets webbplats, www.paxman.se. Bolaget tar tacksamt emot önskemål om ämnen/artiklar till nyhetsbrevet samt andra synpunkter.

PAXMAN’s Scalp Cooling System har utvecklats av familjen Paxman i syfte att minimera risken för håravfall hos patienter som genomgår cellgiftsbehandling. Idén till systemet föddes när fyrabarnsmamman Sue Paxman själv drabbades av håravfall i samband med cellgiftsbehandling. PAXMAN är idag branschledande inom skalpkylningsteknologi och har hittills levererat över 3 000 skalpkylningssystem till sjukhus, cancerkliniker och vårdgivare över hela världen. Själva kylhättan tillverkas av återvinningsbar lättviktssilikon som är mjuk, flexibel och bekväm att bära. PAXMAN AB (publ) har sitt huvudkontor i Karlshamn, Sverige, med dotterbolag i Huddersfield, Storbritannien, samt i Houston, Texas i USA.

PAXMANs aktie är noterad på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser och nås via info@fnca.se samt 08-528 003 99.