Italiensk betalningsexpert och Payair utvecklar plattform för mobil handel

TAS Group, som är en italiensk internationell expert på betalningssystem, och Payair South Europe, som är en partner till svenska Payair, lanserar en gemensam lösning för mobil handel. I den nya plattformen är Payairs lösning för mobil handel integrerad i TAS avancerade betalningssystem som är anpassat för storskaliga detaljhandelskedjor.

Payair är ledande inom mobil handel och har med sin mobila handelslösning redan nått ut brett i såväl e-handel som fysisk handel. Den kommersiella lanseringen av Payairs lösning gjordes i september 2011. Payair South Europe är en partner till svenska Payair och verkar under Payairs varumärke i södra Europa.

TAS Group är ett företag som är noterat på den italienska börsen och som erbjuder lösningar för kort, betalningssystem och finansiella marknader med stora internationella kunder i stora delar av världen.

-  Samarbetet med Payair ger oss möjlighet att utnyttja all den potential som finns inom mobil handel och gör vår plattform TEMPO än mer attraktiv. Det här ger våra kundföretag möjlighet att nå nya marknadssegment, säger Andrea Bianchi, chef för TAS ePay.

För TAS kundföretag ger integrationen av Payairs mobila handelslösning fler möjligheter än bara betalningar. Förutom att Payair hanterar hela mobila handelsprocessen med stöd både för NFC och QR-koder så ger den handlarna möjlighet att kommunicera direkt med sina kunder var de än befinner sig.

-  Samarbetet med TAS är ett genombrott för Payair South Europe. Det kommer att ge våra kunder möjlighet att dra full nytta av vår lösning för mobil handel. Kundföretagen får tillgång till snabba och säkra betalningslösningar samtidigt som det ger betydande kostnadsbesparingar, säger Pierpaolo Griffa, VD för Payair South Europe.

Payair är den ledande aktören inom mobil handel och erbjuder tjänster som skapar en bättre shoppingupplevelse för konsument och handlare. Payairs väl beprövade lösning gör det möjligt att snabbt, enkelt och säkert betala direkt med mobiltelefonen på mindre än tio sekunder på internet, i butiker, i reklamblad och postorderkataloger, i mailutskick, på restauranger samt i andra vanligt förekommande shoppingmiljöer. Handeln får en ny möjlighet att erbjuda mervärde, snabba upp och förenkla sina säljprocesser vilket medför ökad försäljning.

Köpprocessen inkluderar en knapptryckning eller skanning av QR-koder som aktiverar tjänsten i mobilen, autentiserar användaren, egen utcheckning, och betalning via faktura eller kredit- eller betalkort från MasterCard eller Visa. Lösningen är säker att använda då den innehåller flera krypteringslager och inga känsliga data lagras i telefonen. Lösningen är kostnadsfri för kunderna och lätt för handlarna att implementera i sina befintliga betalningssystem. Payair är ett privatägt svenskt företag med internationella franchiseavtal i flertalet marknader globalt. För mer information: www.payair.com

Om Payair South Europe
Payair South Europe, med säte i Genève, är en partner till svenska Payair Technologies AB och ansvarar för verksamheten i Frankrike, Italien, Spanien, Schweiz och Portugal.

Om TAS Group
TAS Group, som är noterat på den italienska börsen, erbjuder mjukvarulösningar för kort, betalningssystem och finansiella marknader. TAS Group är ett internationellt företag och är anlitat av centralbanker, större bankkoncerner och några av världens mest kända mäklarfirmor.

Samarbetet med Payair ger oss möjlighet att utnyttja all den potential som finns inom mobil handel och gör vår plattform TEMPO än mer attraktiv. Det här ger våra kundföretag möjlighet att nå nya marknadssegment.
Andrea Bianchi, chef för TAS ePay