Nordisk e-handel och Payair möjliggör mobil handel för tusentals nätbutiker

Svenska Payair, som är ledande inom mobil handel, inleder ett samarbete med Nordisk e-handel som levererar e-handelslösningar till främst små och medelstora företag. Nordisk e-handel har integrerat Payairs mobila handelslösning med sin e-handelsplattform, vilket ger cirka tusen nätbutiker möjlighet att på ett par dagar erbjuda mobil handel såväl i sin nätbutik som i eventuell fysisk butik.

Payair är ledande inom mobil handel och har med sin mobila handelslösning redan nått ut brett i såväl e-handel som fysisk handel. Den kommersiella lanseringen av Payairs lösning gjordes i september 2011.

Nordisk e-handel tillhandahåller e-handelslösningar för den nordiska marknaden och har kontor i Malmö, Stockholm och Oslo. Kunderna som totalt uppgår till cirka 1 000 nätbutiker består främst av små och medelstora företag, men lösningen fungerar även för större organisationer.

Integrationen av Payairs mobila handelslösning gör att både befintliga och nya kunder till Nordisk e-handel mycket enkelt kan addera mobil handel till sina nätbutiker eller fysiska butiker.

-  Mobilanpassad nätbutik ingår som standard i alla våra paket. Därför är det viktigt att knyta till oss erfarna partners inom mobil handel. Vi börjar närma oss 200 mobilanpassade butiker och med Payair tror vi att vi kan öka den siffran, säger Nordisk e-handels VD Runar Wahlgren.

För näthandlarna ger integrationen av Payairs mobila handelslösning fler möjligheter till nya försäljningskanaler och ökad spontanhandel. Handlarna kan erbjuda snabb och enkel handel med kort eller faktura via mobilen oavsett försäljningskanal – e-handel, annonser, mobilen eller i butik. Handlarna har även möjlighet att kommunicera direkt med sina kunder var de än befinner sig.

- Det fina med det här samarbetet är att det på ett mycket enkelt sätt ger små som stora butiker möjlighet att erbjuda mobil handel och att dra nytta av fördelarna det ger, till exempel smarta marknadsföringsmöjligheter och digitala kvitton, säger Payairs partneransvariga Joel Risberg.

Runar Wahlgren, VD Nordisk e-handel, tel: 040-692 50 50, email: runar@nordiskehandel.com

Payair är den ledande aktören inom mobil handel och erbjuder tjänster som skapar en bättre shoppingupplevelse för konsument och handlare. Payairs väl beprövade lösning gör det möjligt att snabbt, enkelt och säkert betala direkt med mobiltelefonen på mindre än tio sekunder på internet, i butiker, i reklamblad och postorderkataloger, i mailutskick, på restauranger samt i andra vanligt förekommande shoppingmiljöer. Handeln får en ny möjlighet att erbjuda mervärde, snabba upp och förenkla sina säljprocesser vilket medför ökad försäljning.

Köpprocessen inkluderar en knapptryckning eller skanning av QR-koder som aktiverar tjänsten i mobilen, autentiserar användaren, egen utcheckning, och betalning via faktura eller kredit- eller betalkort från MasterCard eller Visa. Lösningen är säker att använda då den innehåller flera krypteringslager och inga känsliga data lagras i telefonen. Lösningen är kostnadsfri för kunderna och lätt för handlarna att implementera i sina befintliga betalningssystem. Payair är ett privatägt svenskt företag med internationella franchiseavtal i flertalet marknader globalt. För mer information: www.payair.com

Om Nordisk e-handel
Nordisk e-handel levererar e-handelslösningar till främst små och medelstora företag. Företaget har levererat över 1 000 webbutiker. Huvudkontoret ligger i Malmö, men företaget har även kontor i Stockholm och Oslo.

Det fina med det här samarbetet är att det på ett mycket enkelt sätt ger små som stora butiker möjlighet att erbjuda mobil handel och att dra nytta av fördelarna det ger, till exempel smarta marknadsföringsmöjligheter och digitala kvitton.
Joel Risberg, Partneransvarig, Payair