Payair expanderar och anställer ny marknadschef

Payair, marknadsledande inom mobil handel, anställer nu en nyckelperson för sin fortsatta expansion. Med nytillträdd marknadschef hoppas Payair bemöta den starkt ökade efterfrågan på Payairs ledande tjänster inom mobil handel bland såväl handeln som konsumenterna.

Payair är den ledande aktören inom mobil handel och erbjuder tjänster som skapar en bättre shoppingupplevelse för konsument och handlare. Payair växer snabbt på den svenska marknaden men även internationellt.

För att bemöta marknadens starka efterfrågan på Payairs lösningar inom mobil handel anställs nu Helena Törnell som ny marknadschef på Payair. Helena kommer senast från en tjänst som marknadsansvarig på Teleopti där hon arbetade i fem år, först som produktchef och därefter som marknadsansvarig i drygt två år. Helena har flera års erfarenhet av marknadsföring inom både B2B och B2C. Helena har också ett förflutet som marknadschef för CAD-mjukvara och inom biografindustrin. Hon har dessutom arbetat som PR-konsult på PR-byrån Springtime.

- Jag ser jobbet som marknadschef på Payair som en väldigt rolig och spännande utmaning. Mobil handel är framtiden och det är mycket som händer på marknaden just nu. Payair är ett företag med höga ambitioner och fullt med entreprenörsanda, vilket passar mig utmärkt, säger Helena Törnell, ny marknadschef på Payair.

Helena kommer som marknadschef att ingå i Payairs ledningsgrupp.

- Vi är mycket glada att Helena har kommit till oss. Med hennes långa erfarenhet och stora kunskap inom marknadsföring och kommunikation är hon ett värdefullt tillskott för vår framtida utveckling som företag och vår expansion, säger Staffan Ljung, VD för Payair.

Payairs väl beprövade lösning inom mobil handel gör det möjligt att snabbt, enkelt och säkert betala direkt med mobiltelefonen på mindre än 10 sekunder på internet, i butiker, på restauranger samt i andra vanligt förekommande shoppingmiljöer.Handeln får en ny möjlighet att erbjuda mervärde, snabba upp och förenkla sina säljprocesser vilket medför ökad försäljning.

Bra länkar:
Payairs lösning för mobil handel
Nyheter om Payair
Publicerbara bilder

Payair är den ledande aktören inom mobil handel och erbjuder tjänster som skapar en bättre shoppingupplevelse för konsument och handlare. Payairs väl beprövade lösning gör det möjligt att snabbt, enkelt och säkert betala direkt med mobiltelefonen på mindre än 10 sekunder på internet, i butiker, på restauranger samt i andra vanligt förekommande shoppingmiljöer. Handeln får en ny möjlighet att erbjuda mervärde, snabba upp och förenkla sina säljprocesser vilket medför ökad försäljning.

Köpprocessen inkluderar en knapptryckning eller skanning av QR-koder som aktiverar tjänsten i mobilen, autentiserar användaren, egen utcheckning, och betalning med kredit- eller betalkort från MasterCard eller Visa. Lösningen är säker att använda då den innehåller flera krypteringslager och inga känsliga data lagras i telefonen. Lösningen är kostnadsfri för kunderna och lätt för handlarna attimplementera i sina befintliga betalningssystem. Payair är ett privatägt svenskt företag med internationella franchiseavtal i flertalet marknader globalt. För mer information: www.payair.com