Payair och Skincity tar i samarbete med Panagora e-handeln till tryckt media

Svenska Payair, som är ledande inom mobil handel, inleder ett samarbete med e-handelsexperten och leverantören av e-handelssystem Panagora. Samarbetet går ut på att integrera Payairs mobila handelslösning med Panagoras e-handelsplattform och att ta e-handeln till tryckt media. Först ut med den nya lösningen är Skincity som är en belönad e-handelssajt som erbjuder professionell hudvård och hudvårdande makeup.

Payair är ledande inom mobil handel och har med sin mobila handelslösning redan nått ut brett i såväl e-handel som fysisk handel. Via samarbetet med Panagora öppnar Payair för mobil handel via print, det vill säga tryckt media.

"En betydande del av e-handeln sker redan idag via mobiltelefoner eller surfplattor. På det här sättet underlättar vi den mobila handeln och gör den än mer fysisk. Vi tar e-handeln ut till print och skapar ett nytt begrepp – låt oss kalla det p-handel eller p-commerce nu när intäkterna via tablets klassificeras som T-commerce", säger Moon-Suck Song, VD och grundare på Panagora.

Först med den nya typen av handel är Skincity som är en e-handelssajt som erbjuder professionell hudvård och hudvårdande makeup. Så sent som den 22 november utsågs Skincity till Årets E-handel – Skönhet vid Kosmetik Guld 2012 som arrangeras av tidningen Kosmetik.

Det nya i Skincitys erbjudande är att kunderna erbjuds möjligheten att handla tjänster och produkter direkt i tryckta annonser via Payairs mobila handelslösning. På torsdag den 6 december distribueras en tryckt bilaga från Skincity med Aftonbladets månadsmagasin Hannah & Amanda. I bilagan finns en mängd erbjudanden och vid varje annons finns en QR-kod. Det enda kunden måste göra är att först ladda ner Payair-appen, koppla ett kontokort till appen och sedan är det bara att skanna in koden och därmed handla den aktuella produkten.

"Våra kunder behöver alltså inte ens gå in på vår sajt för att genomföra en transaktion. Vi för på det här sättet ut e-handeln i en fysisk miljö och förenklar köpprocessen för konsumenterna", säger Mikael Kjellman, grundare till Skincity.

För Payair innebär det här att företagets lösning för mobil handel öppnar för helt nya handelsströmmar.

"Jag är övertygad om alltmer av handeln kommer att gå över till mobila enheter och det kommer att gå fort. Det här är ett nytt sätt att korta avståndet till köpknappen som kommer att skynda på utvecklingen ytterligare. Det sätter dessutom fart på nedladdningen av Payairs app", säger Payairs marknadschef Helena Törnell.

Moon-Suck Song, VD Panagora, tel: 070-850 22 23, email: moon-suck.song@panagora.se
Mikael Kjellman, grundare Skincity.se, tel: 070-966 27 65, email: mikael@skincity.se

Payair är den ledande aktören inom mobil handel och erbjuder tjänster som skapar en bättre shoppingupplevelse för konsument och handlare. Payairs väl beprövade lösning gör det möjligt att snabbt, enkelt och säkert betala direkt med mobiltelefonen på mindre än 10 sekunder på internet, i butiker, i reklamblad & postorderkataloger, på restauranger samt i andra vanligt förekommande shoppingmiljöer. Handeln får en ny möjlighet att erbjuda mervärde, snabba upp och förenkla sina säljprocesser vilket medför ökad försäljning.

En betydande del av e-handeln sker redan idag via mobiltelefoner eller surfplattor. På det här sättet underlättar vi den mobila handeln och gör den än mer fysisk. Vi tar e-handeln ut till print och skapar ett nytt begrepp – låt oss kalla det p-handel eller p-commerce nu när intäkterna via tablets klassificeras som T-commerce.
Moon-Suck Song, VD och grundare på Panagora