Payair tecknar nytt samarbete med Eventim

Köp konsertbiljetterna snabbt med mobilen hos Eventim

Biljettdistributionsföretaget Eventim förenklar för sina kunder att handla tillsammans med Payairs ledande lösning för mobil handel. Med Payair kan Eventims kunder genomföra snabbare biljettköp direkt via mobilen, något sombåde ökar servicen och gör det enklare för kunderna att handla.

Eventim säljer biljetter till konserter, festivaler, teater och andra evenemang i Sverige. I sitt ständigt pågående arbete med att ligga i framkant vad gäller teknik och kundservice satsar Eventim nu på mobil handel tillsammans med Payair. Med Payair kan Eventims kunder genomföra snabba och enkla biljettköp direkt via sina mobiltelefoner, något som både ökar servicegraden och gör det enklare för kunderna att handla.

Eventim utvärderar nu Payairs lösning för mobil handel under ett antal månader på ett antal evenemang för att sedan introducera tjänsten fullt ut.

- Vi ser just nu ett stort intresse av mobil handel inom flertalet branscher, inom handeln naturligtvis men även inom restaurang- och evenemangsbranschen. Eventim är vår första samarbetspartner inom biljettdistribution att erbjuda möjligheten att handla med mobilen och det ska bli mycket spännande att se hur detta samarbete kommer att utvecklas vidare. Vi ser stor potential att utveckla vårt erbjudande vidare inom evenemangsbranschen, bland annat genom att snabba upp och förenkla köp och handel under själva evenemangstillfället, säger Helena Törnell, marknadschef på Payair.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Helena Törnell
Marknadschef, Payair
Email: helena.tornell@payair.com

Bra länkar:
Payairs lösning för mobil handel
Nyheter om Payair
Publicerbara bilder

Om Payair

Payair är den ledande aktören inom mobil handel och erbjuder tjänster som skapar en bättre shoppingupplevelse för konsument och handlare. Payairs väl beprövade lösning gör det möjligt att snabbt, enkelt och säkert betala direkt med mobiltelefonen på mindre än 10 sekunder på internet, i butiker, på restauranger samt i andra vanligt förekommande shoppingmiljöer. Handeln får en ny möjlighet att erbjuda mervärde, snabba upp och förenkla sina säljprocesser vilket medför ökad försäljning.

Köpprocessen inkluderar en knapptryckning eller skanning av QR-koder som aktiverar tjänsten i mobilen, autentiserar användaren, egen utcheckning, och betalning med kredit- eller betalkort från MasterCard eller Visa. Lösningen är säker att använda då den innehåller flera krypteringslager och inga känsliga data lagras i telefonen. Lösningen är kostnadsfri för kunderna och lätt för handlarna attimplementera i sina befintliga betalningssystem. Payair är ett privatägt svenskt företag med internationella franchiseavtal i flertalet marknader globalt. För mer information: www.payair.com

Om Eventim

CTS EVENTIM Sweden AB saluför evenemangsbiljetter via www.eventim.se, 0771-651 000 och Eventim-ombud. Bolaget hade sin operativa start i januari 2009. Samarbetspartners är både etablerade svenska företag såsom Kulturbolaget, Headstomp och Luger samt internationella aktörer som Live Nation, AEG Live och FKP Scorpio.

Eventims tyska moderbolag, CTS EVENTIM AG är marknadsledande i Europa och aktiva på 20 marknader. Företaget är sedan februari 2000 noterat på Frankfurtbörsen. Fler än 70 miljoner biljetter till över 100 000 evenemang säljs årligen genom system utvecklade av EVENTIM-gruppen.

Mer information finner du på www.eventim.se

Taggar:

Citat