Payair växlar upp med rekrytering av expert på kort och internationella betalningssystem

Payair, som är den ledande aktören inom mobil handel, har knutit till sig Carlos Rodriguez. Payair är inne i en mycket snabb expansionsfas och Rodriguez kan med sin breda erfarenhet av internationell affärsutveckling och internationella betalsystem bidra till att accelerera företagets arbete med att befästa sin position som en ledande global aktör inom mobil handel.

Carlos Rodriguez har över 25 års erfarenhet av att arbeta i ledande befattning med säljarbete av olika slag, internationella betalningssystem och företagskort. Rodriguez var bland annat Nordenchef för Mastercard i tio år.

Payair ligger långt fram på marknaden för mobil handel med med sin lösning som har fungerat kommersiellt i över ett år. Payair är inne i en mycket snabb expansionsfas och är i behov av den erfarenhet som Carlos Rodriguez bidrar med.

”Att få arbeta med Payair är oerhört spännande och utvecklande. Payairs mobila handelslösning saknar motstycke globalt. Företaget har en enorm affärspotential, ett engagerat och mycket kompetent team kombinerat med en entreprenöriell kultur och ledning”, säger Carlos Rodriguez.

Carlos Rodriguez har stor erfarenhet av internationellt arbete och har arbetat med internationell affärsutveckling och internationella betalningssystem.

”Carlos blir ett väldigt viktigt tillskott, vilket gör att vi kan växla upp verksamheten och satsa för att ta oss till nästa nivå”, säger Håkan Eriksson, VD för Payair.

Håkan Eriksson, VD Payair, tel: 073-4431100
Carlos Rodriguez, tel: 0733-501149

Payair är den ledande aktören inom mobil handel och erbjuder tjänster som skapar en bättre shoppingupplevelse för konsument och handlare. Payairs väl beprövade lösning gör det möjligt att snabbt, enkelt och säkert betala direkt med mobiltelefonen på mindre än 10 sekunder på internet, i butiker, på restauranger samt i andra vanligt förekommande shoppingmiljöer. Handeln får en ny möjlighet att erbjuda mervärde, snabba upp och förenkla sina säljprocesser vilket medför ökad försäljning.

Carlos blir ett väldigt viktigt tillskott, vilket gör att vi kan växla upp verksamheten och satsa för att ta oss till nästa nivå.
Håkan Eriksson, VD Payair