Payairs app för mobil handel nu även för Windows Phone

Svenska Payair, som är ledande inom mobil handel, har uppdaterat sin lösning så att den nu även fungerar i mobiltelefoner med Windows Phone som plattform. Sedan 2011 finns appen för iPhone och Android

Payair är ledande inom mobil handel och har med sin mobila handelslösning redan nått ut brett i såväl e-handel som fysisk handel. Den kommersiella lanseringen av Payairs lösning gjordes i september 2011.

-       I samband med att vi har uppdaterat vår app och gjort den ännu lättare att använda har vi även gjort den tillgänglig för de mobiltelefoner som har Windows Phone som plattform. Så nu kan alla använda vår lösning, säger Payairs produktchef Petter Östlund.

Den uppdaterade appen som finns tillgänglig för alla tre dominerande mobilplattformar innehåller tre enkla steg för att genomföra ett köp:

1. Klicka på Payair-knappen när du surfar i mobilen alternativt skanna en QR-kod från en annons, på en hemsida eller i en fysisk affär.
  2. Lägg till varan i varukorgen.
  3. Ange din Payair-pinkod för att godkänna köpet

Första gången kunden ska använda Payair som betalningsmetod laddar kunden ner Payair-appen, kopplar ett kontokort till appen och sedan är det bara att använda den enligt stegen ovan.

-       Jag är övertygad om alltmer av handeln kommer att gå över till mobila enheter och det kommer att gå fort och nu är det ännu enklare att handla med mobilen, säger Payairs produktchef Petter Östlund.

Bra länkar:
Payairs lösning för mobil handel
Nyheter om Payair
Publicerbara bilder

Payair är den ledande aktören inom mobil handel och erbjuder tjänster som skapar en bättre shoppingupplevelse för konsument och handlare. Payairs väl beprövade lösning gör det möjligt att snabbt, enkelt och säkert betala direkt med mobiltelefonen på mindre än 10 sekunder på internet, i butiker, i reklamblad & postorderkataloger, i mailutskick, på restauranger samt i andra vanligt förekommande shoppingmiljöer. Handeln får en ny möjlighet att erbjuda mervärde, snabba upp och förenkla sina säljprocesser vilket medför ökad försäljning.

Jag är övertygad om alltmer av handeln kommer att gå över till mobila enheter och det kommer att gå fort och nu är det ännu enklare att handla med mobilen.
Petter Östlund, Payairs produktchef