Svenska fintechbolaget Payer lanserar produkt som kan revolutionera kundregistrering inom e-handel B2B

Report this content

Payer Financial Services AB (Payer) har utvecklat en ny typ av kundregistreringsprodukt som kan revolutionera hur affärsrelationer skapas online. Produkten möjliggör e-handlare att verifiera och lita på nya företagskunder helt automatiskt samtidigt som kunderna kan köpa direkt. Idag lanserar Payer ett betatest-program med flera B2B-handare.

Payer är en svensk startup som är känd för sin modulära plattform för digitala B2B-betalningar inom e-handel. Den nya produkten, som än inte är namngiven, har utvecklats för att möta marknadens förväntningar för bättre köpupplevelser online.

“B2B-förväntningarna på en bättre köpupplevelse online är helt klart drivet av moderna konsumentappar och mjukvara som ligger ljusår framför vår bransch. Payer är beslutsamma att leda utvecklingen av alla steg i betalningskedjan inom B2B. Vår nya produkt löser konvertering och registrering av nya kunder för e-handlare samtidigt som att den ser till att återkommande kunder blir snabbt igenkända så de kan handla mycket enklare än idag”, säger Peder Berge, grundare och VD.

Digitaliserar en manuell process

Idag utgör fakturaköp ryggraden av globala företag-till-företagsbetalningar med en uppskattad 90% marknadsandel. Betalningsmetoden fungerar särskilt väl för företag eftersom mycket information som behövs för bokföring och skatteskäl följer med på fakturan.

”Fakturering är klart den mest föredragna betalningsmetoden över hela världen. Men den är fortfarande inte digitaliserad och användarvänlig. Mycket av den manuella processen både på kundsidan och e-handlarsidan borde bli bortrationaliserad. Den här produkten löser exakt det båda målgrupperna önskar”, säger Johanna Stridsberg, produktägare på Payer.

Tester startar på den svenska marknaden först

Som en av de mest progressive e-handels och fintechmarknaderna i världen är Sverige en bra testmarknad i betafasen. Lokala och internationella företag med en svensk närvaro är välkomna att ingå i programmet.

Registrering sker just nu på https://www.payer.eu/registration-beta-program/

Presskontakt:

Stefan Backlund
Marknadschef

stefan.backlund@payer.eu

Om Payer

Payer är ett licensierat svensk betalföretag fokuserade på digitala B2B betalningar för stora företagskunder på en europeisk och global basis. Payers plattform för B2B-betalningar hjälper företag att skapa fantastiska betalningsupplevelser på internet vilket skapar hållbara relationer mellan företag samt ökar försäljning.

Taggar: