Två nya ledamöter invalda till Payers styrelse

Report this content

Stockholm Sept. 16 - Payer informerar på torsdagen om att två nya ledamöter, som blev invalda på årsstämman den 30:e Juli, nu också är godkända av Finansinspektionen. Stämman valde Kai-Stefan Einvik, grundare och Managing Partner på Corinthian Venture Partners och Dominik Belloin, nyligen VD för Kepler Corporate Finance till Payers styrelse.

Payer är ett svenskt teknikstartup för B2B betalningar som främst riktar sig mot den europeiska marknaden. Företaget har utvecklat betalningslösningar genom hela värdekedjan, designat för stora bolag, inom affärsområden som tillverkningsindustri, e-handel, fastigheter och finansiella tjänster mfl.  Med Payers robusta API-plattform kan säljande bolag leverera en smidigt användarupplevelse för sina kunder och interna team. Plattformen möjliggör en enkel onboarding vid nykundsregistrering, betalningar i realtid eller med faktura samt automatisering av kundreskontra inklusive matching av fakturor. API:et kan integreras mot de flesta affärs- och bokföringssystem.

“Jag är riktigt nöjd att både Kai-Stefan och Dominik ansluter sig till Payers styrelse. Båda kommer att bidra med en ökad acceleration av Payers resa mot att bli en global ledare inom B2B-betalningar”, säger Peder Berge, grundare och VD på Payer.

Kai-Stefan Einvik har över 21-års erfarenhet av försäljning, kapitalmarknad, riskkapital och ledarskap. Hans internationella expertis inom kapitalmarknad, investeringsprocesser, due diligence och kapitalstrukturering kommer från företag såsom Pareto Securities, Handelsbanken, Auerbach Grayson och Merrill Lynch.

“Jag är övertygad om att Payer har en unik position i Fintech-ekosystemet. Det är ett scale-up med ett starkt, dedikerat och kompetent team som är på väg att ta en global position. Det kommer bli mycket spännande att vara en del av nästa betalningslösning för B2B”, säger Kai-Stefan Einvik.

Dominik Belloin tar med sig 34 år av internationell erfarenhet inom finans som rådgivare och ledare för firmor som Goldman Sachs, Merrill Lynch, Oddo, Kepler och Bertelsmann Group.

“Den nya frontlinjen inom betalningar är den massiva konverteringen av traditionella intäktsströmmar som flödar in i digitala affärsmodeller för stora företag. Med Payers lovande modulära plattform är jag övertygad om att Payer kommer vara en av få trovärdiga spelare som kommer lyckas att möjliggöra den digital transformationen som vi just nu bevittnar inom B2B”, säger Dominik Belloin.

New board members Payer  Square

Payers styrelse består av 6 ledamöter som inkluderar Annika Javestad, styrelsens ordförande och CMO på Fundler; Hanse Ringström, styrelseledamot för Andra AP-fonden (AP2) och tidigare Head of SEB Asia; Peder Berge, grundare och VD; Roland Williams, Creative Director HiQ; Kai-Stefan Einvik, grundare och Managing Partner på Corinthian Venture Partners samt Dominik Belloin, nyligen VD för Kepler Corporate Finance.

För ytterligare information om bolaget och investor relations, vänligen kontakta:

Stefan Backlund, Chief Marketing Officer
stefan.backlund@payer.eu

Om Payer
Payer är ett licensierat svenskt betalföretag som är främst fokuserat på digitala B2B betalningar för stora företag på en europeisk basis. Payers avancerade och modulära API-plattform för betalningar hjälper företag att skapa fantastiska betalningsupplevelser på internet, vilket skapar hållbara relationer mellan företag, ökar försäljning samt reducerar kostnader. Payer har bl.a. attraherat kunder som Volvo, Returpack och United Spaces.
www.payer.eu

Taggar: