• PayIQ/

Betaltjänstföretaget Wiredge byter namn till PayIQ – tecknar avtal med Nortic

Report this content

Wiredge AB, leverantör av betallösningar och kommunikationstjänster på internet och i mobilen, byter namn till PayIQ AB. Samtidigt har avtal tecknats med systemleverantören Nortic kring kortbetalningar.

”Namnbytet är en naturlig markering efter flera års utvecklingsarbete och investeringar som har förändrat, förbättrat och stärkt vår position på marknaden. ”Pay” syftar på att vi erbjuder betal- och kommunikationslösningar via internet och i mobila enheter och ”IQ” på att vi håller högsta nivå på lösningarna;” säger PayIQ:s VD Marie Loverfelt.

PayIQ är verksamt på den snabbt växande marknaden för betalningar via internet och i mobilen. Bland kunderna finns Trippus, Viking Line, Bangerhead, IDG, Sveriges Radio, tidningen Chef och Euroflorist.

I dagarna har även avtal tecknats med Nortic, som tillhandahåller biljettsystem för online-försäljning till evenemangsarrangörer i Sverige. Avtalet med Nortic avser kortbetalningar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marie Loverfelt, 070-331 58 58, marie.loverfelt@payiq.se

Om PayIQ

PayIQ är en snabbväxande leverantör av betallösningar och marknadstjänster både via internet och mobilen.

Företaget är certifierat enligt PCI DSS-standarden och tjänsterna används av företag som säljer produkter och tjänster på nätet eller som vill nä sina kunder i digitala kanaler. PayIQ startades 2005, har huvudkontor i Kista i Stockholm och cirka 400 aktieägare. Målet är att notera aktien på en svensk marknadsplats.