Paynova utökar sitt samarbete med PayPal

– Paynova blir kreditbetallösning i PayPals betaltjänst för e-marknadsplatser

Nu ingår Paynova i ytterligare ett omfattande europeiskt avtal med PayPal där Paynova blir kreditlösningen i det globala betaltjänstföretagets plattform för digitala marknadsplatser. Avtalet täcker hela EU och Norge.

– Tack vare vårt nya avtal kan PayPal erbjuda en kreditlösning till e-marknadsplatser i hela EU och i Norge i sin betalplattform. Det här är utan tvekan ett av de viktigaste avtalen vi någonsin slutit och det är en jättemöjlighet att växa tillsammans med PayPal eftersom e-marknadsplatser är ett växande segment inom e-handeln, säger David Larsson, CCO på Paynova.

Avtalet öppnar dörren till Europas e-marknadsplatser
Med Paynovas kreditbetalningslösning kommer PayPal kunna erbjuda kreditbetalmedel och köparskydd för e-marknadsplatser i EU och i Norge. Paynovas lösning är helt integrerad i PayPals plattform för e-marknadsplatser, vilket ger full funktionalitet och en sömlös upplevelse.

– Nu får en säljare på e-marknadsplatsen betalt via PayPal oavsett vilken betalmetod köparen väljer. Som köpare ges du genom Paynovas lösning möjlighet att betala först efter leveransen skett vilket i sin tur innebär en ökad trygghet för både köparen och säljaren. PayPal kommer nu erbjuda lösningen till e-marknadsplatser i hela Europa och i Norge, säger David Larsson.

David Larsson, CCO, Paynova AB

david.larsson@paynova.com, telefon: +46 (0)72-550 23 06

Mattias Nygren, CFO, Paynova AB
mattias.nygren@paynova.com, telefon: +46 (0)70-246 31 18

Paynova skapar marknadens mest moderna kreditlösningar för olika konsumentflöden. Dessa paketeras utifrån den nyutvecklade kreditplattform Elastq. för fintech-bolag såsom betalplattformar, finansiella institut och neobanker. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.com samt http://elastq.com

Informationen är sådan som Paynova AB ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och/eller lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 maj 2020 kl. 07:30 CEST.