PayPal utökar säljskyddet för svenska e-handlare

Stockholm, 24 maj 2017 – Säljarskydd gällde tidigare endast materiella varor, medan skyddet nu även kommer att omfatta tjänster (kurser, foto etc.), biljetter (konserter, föreställningar, sportevenemang etc.) samt resor (flyg, hotell etc.).

Skyddet hjälper nu alltså säljaren att vara skyddad även vid försäljning av imatriella varor.

”Beslutet att utöka vårt säljarskydd ger våra kunder möjligheten att i sin tur utöka sin e-handel med fler produkter och tjänster”, säger Jonas Breding, Skandinavienchef på PayPal. ”Över en tiondel av e-handlare säger att risken för kortbedrägerier och säkerhetsproblem förhindrar dem att utöka sin verksamhet. De här förändringarna är ett viktigt steg för att erbjuda dem ett ökat stöd när man använder PayPal. Det är en viktig del i vårt arbete med att öka förtroendet för e-handel.”

Förändringarna gör att svenska e-handlare kan sälja sina produkter och tjänster på ett säkrare sätt, inte bara inom Sverige utan även till över 200 andra marknader där PayPal är verksamma. Sammanlagt utökas skyddet för 18 marknader i Europa och i Mellanöstern. Utöver det lanseras säljarskydd-programmet för första gången på 36 nya marknader över hela världen.

PayPal’s användaravtal finns här:

About PayPal

Fueled by a fundamental belief that having access to financial services creates opportunity, PayPal (Nasdaq: PYPL) is committed to democratizing financial services and empowering people and businesses to join and thrive in the global economy. Our open digital payments platform gives PayPal’s 203 million active account holders the confidence to connect and transact in new and powerful ways, whether they are online, on a mobile device, in an app, or in person. Through a combination of technological innovation and strategic partnerships, PayPal creates better ways to manage and move money, and offers choice and flexibility when sending payments, paying or getting paid. Available in more than 200 markets around the world, the PayPal platform, including Braintree, Venmo and Xoom, enables consumers and merchants to receive money in more than 100 currencies, withdraw funds in 56 currencies and hold balances in their PayPal accounts in 25 currencies. For more information on PayPal, visit https://www.paypal.com/about. For PayPal financial information, visit https://investor.paypal-corp.com.

Press Contact:

Emma Blom