Upplev nio nya länder med PayPal och UBER

Biltjänsten Uber lanserar nu PayPal som betalningsmetod för sina svenska användare. Att betala med PayPal har tidigare varit möjligt på ett begränsat antal marknader men nu sker den största lanseringen hittills inom partnerskapet – 9 nya marknader erbjuder nu betalning med PayPal och ännu smidigare betalningar.

I och med lanseringen blir Uber ännu mer tillgängligt för användare som föredrar andra betalsätt än kort eller vill använda PayPal även i vardagen. Integrationen blir ett komplement till Ubers nuvarande betalningslösning och är tillgänglig för nya och befintliga användare genom att ladda ner eller uppdatera Ubers app.

– Det här är väldigt goda nyheter för våra användare i Sverige. Utbudet av varor och tjänster tillgängliga genom PayPal-betalningar har ökat oerhört det senaste året. Nu finns allt från snacksmaskiner till streamad underhållning och parkering tillgängliga genom ett enkelt betalningssätt på stan och online. Vi älskar att se ytterligare ett innovativt företag erbjuda PayPal i Sverige, säger Mårten Barkman, vd för PayPal i Skandinavien

Uber är i dag tillgängligt i över 300 städer runt om i världen. Genom Uber-appen kan användare korsa San Francisco med en UberPOP, bli avsläppt på Heathrow i en billigare-än-taxi UberX eller komma till en restaurang i Stockholm i en smakfull UberBlack – allt genom en enkel smartphone-app som hanterar allt från bokning till betalning.

– Uber tillåter användare att beställa en säker, pålitlig och prisvärd resa inom några minuter, runt om i världen. För att uppnå detta måste vi erbjuda våra användare en betalningsmetod som erbjuder säkerhet, pålitlighet och global räckvidd i ett flertal valutor, säger Jo Bertram, Regionchef Uber Norden, UK och Irland.

PayPal-funktionaliteten kommer göras tillgängliga succesivt för användare i Sverige från den 12 juni, detsamma gäller användare i Grekland, Hong Kong, Israel, Kanada, Mexiko, Nya Zeeland, Schweiz, Singapore och Sverige

Vi sätter människan i centrum i allt vi gör. Sedan PayPal grundades 1998 har vi varit ledande i utvecklingen av digitala betalningar. Nu hanterar vi nästan 11,6 miljoner betalningar åt våra kunder varje dag. PayPal gör det enklare för användarna att ha kontroll över sina pengar. Vi hjälper människor att smidigt överföra pengar utan att behöva uppge kort- eller bankuppgifter för andra och kunna välja mellan att betala med sitt PayPal-saldo, bankkonto, PayPal Credit eller betalkort. Med våra 165 miljoner aktiva e-plånböcker har vi skapat ett öppet och säkert ekosystem för betalningar där människor och företag väljer att på ett säkert sätt genomföra betalningar mellan varandra på nätet, i butik och på mobila enheter. PayPal är en global betalplattform som är tillgänglig på 203 marknader och ger användarna möjlighet att få betalt i mer än 100 olika valutor, föra över pengar till sina bankkonton i 57 valutor och ha pengar på sitt PayPal-konto i 26 valutor. PayPal är ett eBay-företag (NASDAQ: EBAY). I september 2014 presenterade eBay Inc en planerad delning av eBay och PayPal till två fristående noterade bolag under 2015.

Mer information om PayPal finns på www.paypal.se och www.paypal-media.com. Mer information om den planerade delningen av bolaget finns på http://update.ebayinc.com.