• Payson/

Pressmeddelande 2010-12-15: Payson allt närmare totallösning för e-handlare – lanserar ny fakturatjänst

Report this content

Nu lanserar Payson sin nya tjänst PaysonFaktura och tar därmed ytterligare ett steg mot målet att kunna erbjuda en totallösning för betalningar via internet. Fakturatjänsten är helt utan startavgift och månadskostnad och vänder sig främst till små och medelstora e-butiker.

Med lanseringen av PaysonFaktura kan e-handlare nu välja tre olika sätt att ta betalt; PaysonDirekt, PaysonGaranti samt den nya PaysonFaktura. Payson samarbetar sedan tidigare med Visa, Mastercard och Handelsbanken, Swedbank, Nordea samt SEB. Inga fasta kostnader eller startavgifter finns för något av betalalternativen. Det är enkelt för e-handlare att få igång alla betalmöjligheterna i sin webbshop – det krävs bara en teknisk integration och ett avtal med Payson.

Payson sköter dessutom hela processen kring faktureringen, från kreditkontroll och fakturautskick till påminnelsehantering och uppföljning. Allt sker digitalt och fakturan skickas som pdf till mottagaren samtidigt som butiken har möjlighet att skriva ut och bifoga papperskopia vid leverans av den beställda varan. Payson tar kredit- och bedrägeririsken och e-handlaren får alltid betalt.

- Vi vill vara e-handlares förstahandsval när det gäller enkla och säkra betalningar på internet. Vår nya fakturatjänst är perfekt för små och medelstora e-handlare då de ofta har svårt att ta risker med fasta kostnader och långa avtalstider. Med vår fakturatjänst kan de på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt erbjuda samma betalsätt som större aktörer, säger Oskar Bjursten, VD på Payson.

- Det har varit ett stort intresse för vår fakturatjänst och vi har redan fått över 200 intresseanmälningar, avslutar Oskar Bjursten.

Företag som säljer på Tradera kan redan nu sälja med PaysonFaktura genom Paysons samarbetspartner Sello.nu. Mer information om Paysons fakturatjänst finns att läsa här: https://www.payson.se/tjanster/paysonfaktura

För mer information:
Oskar Bjursten, VD Payson, tfn: 08-728 93 20, oskar@payson.se

Om Payson
Payson tillhandahåller trygga och enkla betallösningar på nätet till privatpersoner och företag i Europa. Idag är bolaget Sveriges ledande aktör inom person- till personbetalningar. Payson lanserades 2004 och har idag över en miljon användare samt över 3 000 e-butiker som erbjuder Paysons tjänster. De finns tillgängliga på bland annat Tradera.com och Eniro Köp & Sälj. Payson samarbetar med Visa, Mastercard och internetbanker. Dessutom erbjuder Payson en garantitjänst, som innebär att Payson håller pengarna för ett köp tills både köparen och säljaren är nöjda.  Läs mer på www.payson.se

Taggar: