PC City deltar på DREAMHACK

Report this content

PC City kommer i år att för första gången att delta på datorfestivalen DreamHack Winter. Festivalen går av stapeln den 27-30 november på Elmia-mässan i Jönköping, och PC City kommer att skapa ett mini-varuhus på festivalområdet.

– Vi ser verkligen fram emot DreamHack och möjligheten att möta både existerande och potentiella kunder, säger Mark Hammarberg försäljningschef PC City.

DreamHack har under året nått mer än 70 000 unika personer med sina aktiviteter runt om i Sverige och Norden. Under DreamHack Winter festivalen förväntas det komma 15 000 besökare från ett 30-tal länder. DreamHack håller snabbt på att bli ett internationellt evenemang som följs av 100 000-tals datorintresserade personer runt om i världen.

– Detta är första året som PC City är med, och DreamHack är ett event som passar PC City väldigt väl. För bara 1 år sedan öppnade vi sajten www.komponencenter.com där vi har över 50 000 produkter som passar både forumet och besökarna på DreamHack, säger Mark Hammarberg, försäljningschef PC City.

Under DreamHack Winter 2008 kommer PC City att visa upp det senaste inom datorer och datortillbehör, samt ha festival-erbjudanden på en mängd olika varor som t ex, grafikkort, fläktar, mus-mattor, möss, tangentbord, hårddiskar, nätverkskablar, tft-skärmar och datorer. Utöver det fysiska ”mini-varuhuset” kommer det även att finnas tillgång till direktuppkopplade datorer till www.pccity.se och www.komponentcenter.com där besökare kan handla direkt för hemleverans.