Succé när PC City öppnar nytt varuhus i Barkarby

Report this content

I mörker och regn köade hundratals kunder för att fynda på PC Citys nya varuhus i Barkarby i morse. De mest entusiastiska kunderna började köa redan kl 21.00 igår kväll. När PC Citys vd Jason Stubbs och Intels Europachef Christian Morales klippt öppningsbandet kl. 8.00 möttes kunderna av ett toppmodernt varuhus med ett specialinrett digitalt vardagsrum.

– Det har varit fullt upp här på morgonen. Många nöjda kunder har gjort fantastiska klipp. Det känns som om julruschen redan satt igång, säger varuhuschefen Richard Lindström.

Över 1 000 produkter såldes under de första tre timmarna. Innan lunch hade till exempel 200 datorer och 100 spelkonsoler och spel sålts.

Vid IKEA i Barkarby, norr om Stockholm, öppnade PC City idag ett 1535 kvadratmeter stort varuhus, det fjärde varuhuset i Stockholmsregionen och det nionde i Sverige. PC City Barkarby inhyser ett specialinrett digitalt vardagsrum som ska göra det lätt för intresserade kunder att skräddarsy
tv-, dator-, och audiolösningar som passar såväl deras behov som plånbok.

– Det digitala hemmet är en stark trend vilket invigningen av den här PC City butiken bekräftar. Genom att kombinera hemelektronik och datorteknik kan man göra så oerhört mycket mer idag jämfört med för bara några år sedan. Svenskar är kända för att tycka om underhållning i hemmet och är gärna först med att använda den senaste tekniken. Därför tror jag att den senaste utvecklingen kommer att passa bra just här, säger Christian Morales, Europachef för Intel.

Förutom allt det senaste inom PC och det digitala vardagsrummet har den toppmoderna butiken också en PC Clinic där kunder kan lämna in sin PC för att, bland annat, göra en hälsoundersökning och ett Business Center där kunderna erbjuds personlig rådgivning inför köpet av kontorsutrusning, men även vägledning om hur man bäst använder utrustningen.

30 nya medarbetare har anställts och de valdes ut bland hela 2 300 sökande.

– Det känns kul att PC Citys fjärde varuhus i Stockholmsregionen är i Barkarby, en av Nordens mest expansiva handelsplatser, säger Jason Stubbs, vd PC City.

Premiärdagen bjuder på många attraktiva erbjudanden som; Canon EOS400DKIT digitalkamera för 6 990 kr, Sony PSP 1004K för 1 290 kr, NetGear trådlös router för 499 kr och Packard Bell IMEDIA 1369XP stationär PC för 2 990 kr.