Automatiserad bokföring är Di Gaseller i år igen!

Automatisering av bokföring fortsätter att förändra redovisningsbranschen från grunden. PE Accounting som redan 2011 började automatisera bokföring växer snabbt och är för andra året i rad Di Gaseller. Som ledande på området och med kunder på upp till 500 anställda visar PE att automatisering inte bara är något som stödjer små företag utan även växande bolag med mer komplexa processer.

Fler än 375 bolag använder idag PE för att sköta sin ekonomi och fler än 12.000 personer använder PE Accountings system löpande. Resultatet i år är en nettoomsättning för PE på cirka 42 msek och allt tyder på en fortsatt stadig tillväxt.

”Bokföring blir ofta ett nödvändigt ont för att tillfredsställa myndigheter och inte det levande beslutsunderlag som det en gång i tiden var avsett att vara. Vi vill göra något åt det och ge tillbaka siffrorna till företagsledningen. Vår vision är att skapa århundradets mest effektiva och innovativa lösningar för framgångsrikt företagande. Det är vad som driver oss att fortsätta automatisera och hitta smartare sätt att jobba med ett företags ekonomi, både för små som stora företag. Det gynnar i slutändan alla.”
Olle Rydqvist, CEO, PE Accounting