Digital bokföring i final i Sveriges största entreprenörstävling!

När Sveriges största entreprenörstävling, Serendipity Challenge går av stapeln under almedalsveckan är PE Accounting ett av 24 bolag som tävlar om titlarna "Årets tillväxtbolag" eller "Årets startup".

PE Accounting grundades 2011 av Andreas Granstedt, en serieentreprenör som ville förändra helt hur man arbetar med bokföring, automatisera allt som är möjligt, minska risker i alla led, leverera korrekta uppdaterade underlag och göra det enklare för bolagsägare att ägna sig åt affärsnytta. Resultatet är en unik kombination av ett eget ekonomisystem, automatiserade ekonomiprocesser och redovisningskonsulter. Idag har PE Accounting fler än 350 bolag som kunder med fler än 12.000 användare. PE Accounting är dessutom Di Gaseller med 672% tillväxt senaste åren.

"Det känns jättekul, särskilt då vi som bolag har en entreprenörsbakgrund och har många entreprenörsdrivna bolag som kunder. Vi har dessutom hållit på med det här sedan 2011 och vuxit för att vår tjänst bevisligen fungerar och våra kunder växer med oss. Oavsett om vi vinner eller inte så är det ett framsteg för digital bokföring och gör det möjligt för fler att se vilka möjligheter som faktiskt finns idag. Man måste inte längre välja osäkra bokföringslösningar och vara orolig inför varje bokslut, det finns helt enkelt helt andra förutsättningar att kunna satsa på tillväxt utan att drunkna i administration."

Magnus Serratusell Wallin, Marknadsansvarig på PE Accounting

Serendipity arrangerar tävlingen tillsammans med ITM (Industrin Tar Matchen) med syfte att exponera entreprenörskap och ge bolagsbyggare möjligheten att visa upp sig på den nationella arenan. Sverige ska genom tävlingen lyftas som grogrund för innovativa framtidsbolag som förändrar, förbättrar och utvecklar sina respektive industrier på global nivå, samt knyta samman entreprenörer, företagsledare, investerare, politiker och samarbetspartners. Alla bolag som tävlar ska ha en unik innovation eller affärsidé med potential att kommersialiseras på den globala marknaden och i år anmäldes närmare 400 bolag från hela norden. Skalbarhet och tillväxtmöjligheter har enligt Serendipity i år varit viktiga delar i uttagningen.

Läs mer om Serendipity Challenge här.

Läs mer om PE Accounting här.