Halmstads mästare på feedback tar inga onödiga risker

Quicksearch hjälper både stora och små företag att stärka deras kund- och medarbetarrelationer med helt unika metoder för att mäta och agera på feedback. Inför årsskiftet 2016/2017 gick Quicksearch över till PE Accountings automatiserande redovisningstjänst för att minska belastningen på ekonomiansvariga, bli mer transparenta internt och lättare kunna satsa på tillväxt utan att ta onödiga risker.

Innan PE Accounting kom in i bilden bestod ekonomiavdelningen av två personer som totalt motsvarade 120% arbetskraft. Men då en kollega slutade, stod Liselott på Quicksearch som ensam Controller på ett bolag som ville satsa på tillväxt, vilket konsekvent ledde till att det var svårt att vara ensam på en post som krävde mycket dubbelt arbete med redovisningen. Tillsammans med bolagets VD Göran Almén utvärderade man flertalet alternativ, men det som stack ut med PE var att deras avtal fungerade jättebra med Quicksearch egna struktur. Quicksearch är nämligen själva konsulter och deras licenser matchade perfekt med PEs faktureringssystem.

"Jag kände hela tiden att mina kollegor frågade mig om saker som “Vad fakturerade jag förra året?” eller “Kan du köra ut den fakturan igen?”. Innan PE hade vi ett gammalmodigt och tungt system som bidrog till mycket dubbelarbete. Till exempel att knappa in och bokföra reseräkningar manuellt."

-Liselott Malm Andreasson, Controller, Quicksearch

Med hjälp av PE Accounting har Quicksearch inte bara effektiviserat sin redovisning utan PE har även ersatt en 50% resurs på ekonomiavdelningen. Det har möjliggjort för Quicksearch Controller, Liselott, att hantera ärenden på distans genom att enkelt logga in systemet via sin mobil. Det är dessutom lätt att få hjälp när som helst utan att behöva fundera över extra kostnader då support och rådgivning ingår med två dedikerade redovisningskonsulter på PE Accounting.

“Sedan vi började med PE Accounting upplever jag att mitt arbete har blivit roligare och jag gör mindre av de bitar jag tyckte lite sämre om. Det har blivit enklare att ha koll, data är up-to-date i realtid och alla på företaget kommer åt det. Det underlättar att alla dokument och handlingar är samlat i samma system vilket också gör att det blir mindre personberoende.”

-Liselott Malm Andreasson, Controller, Quicksearch

Läs Quicksearch case här.

Läs mer om PE Accounting, digital bokföring och automatisering