PE Accounting fortsätter tillväxtresan - Hanna Nätt Falkäng blir ny CMO

Den 8 november börjar Hanna Nätt-Falkäng som ny Chief Marketing Officer på PE Accounting. Hanna tar med sig mångårig erfarenhet inom digital marknadsföring och e-handel från flertalet olika branscher. Det senaste decenniet har hon byggt marknadsteam och go-to-market strategier i snabbväxande bolag såsom Visma Software och iStone/ Columbus.

”Vår tillväxtresa har bara börjat. Vi på PE vill förtjäna att vara det naturliga valet för alla konsult- och SaaS bolag. Jag är otroligt glad att Hanna väljer oss och att få välkomna henne till vårt team för att förverkliga det” säger Pontus Björnsson, VD PE Accounting.

"Den moderna kunden har inte tid att ha för många kontaktytor idag, därför är PE en innovativ lösning för bolag som vill ha ett allt-i-ett paket för en ekonomifunktion. Jag ser fram emot att få vara med och driva tillväxten på ett bolag som transformerar det traditionella sättet att jobba och som ligger i framkant,” säger Hanna.

Sedan starten år 2011 har PE Accounting haft visionen att ge entreprenörer, företagsledare och ekonomichefer en möjlighet till kontroll i ekonomin. Med effektiva och förenklade processer och med uppdaterade beslutsunderlag ska ekonomin gå från ett nödvändigt ont till ett proaktivt verktyg för styrning av verksamheten.

Man satte då också ett riktigt tufft mål. PE skulle omsätta 100 miljoner på under 10 år och göra det helt utan nyemission. I januari 2021 när årsredovisningen undertecknades hade det gått 9,5 år sedan PE startades och omsättningen var då över 100 miljoner, utan att nyemissioner har genomförts. Det innebär att målet som grundarna en gång satte är uppnått.

Nu börjar nästa del av resan där PE ska bli ett miljardbolag. Det nya målet är att omsätta 1 miljard inom nästkommande 10 år. Ytterligare en spännande utmaning för bolaget, varför det känns extra roligt och tryggt att få välkomna Hanna som en del av tillväxtteamet på PE!

Läs mer om PE Accounting och vår tillväxtresa på www.accounting.pe

Pressansvarig Camilla Drangel