Peab Industri ansöker om avnotering och fastställer ny slutdag för konvertering

Report this content

Peab AB (publ) (”Peab”) offentliggjorde den 19 december 2008 att Peab hade mottagit accepter motsvarande 94,1 procent aktierna i Peab Industri AB (publ) (”Peab Industri”) samt att Peab inom kort avser att påkalla tvångsinlösen av resterande aktier i Peab Industri.

Peab har därefter begärt att Peab Industri ansöker om avnotering av Peab Industris B-aktier från Nasdaq OMX Stockholm.

Mot bakgrund av ovanstående har styrelsen för Peab Industri ansökt om avnotering av Peab Industris B-aktier från Nasdaq OMX Stockholm. Sista dag för handel kommer att vara fredagen den 30 januari 2009.

Eftersom Peab offentliggjort att man inom kort avser att begära tvångsinlösen av resterande aktier i Peab Industri, har styrelsen för Peab Industri i enlighet med konvertibelvillkoren beslutat att ny sista dag för konvertering av Peab Industri Konvertibler 2007/2012 ska vara den 17 februari 2009. Peabs offentliggörande den 19 december 2008 av avsikten att påkalla tvångsinlösen medför också att innehavare av Peab Industri Konvertibler 2007/2012 fram till den 17 februari 2009 har rätt att begära återbetalning av konvertiblerna jämte upplupen ränta.