Peab Industris förvärv av Nordisk Maskintjänst godkänt av Konkurrensverket

Konkurrensverket har godkänt Peab Industris förvärv av samtliga aktier i Nordisk Maskintjänst med verksamhet inom transport och maskintjänster i Luleå. Verksamheten kommer, tillsammans med nyligen förvärvade Engströms Grävmaskiner i Boden och maskin-tjänstverksamhet från Markteknik i Åre, att ingå i verksamhetsområde Tjänster och bedrivas under varumärket Cliffton.

Under året har Peab Industri totalt förvärvat åtta företag som tillsammans omsatte 600 Mkr under 2006.

– Vi ser det som en klar konkurrensfördel att vara etablerade med transport- och maskinrörelse även i Norrland. Vi har länge funnits i södra Sverige och haft ambitionen att etablera oss på fler ställen. Erfarenheterna visar att den lokala transport- och maskinverksam-heten har ett brett kontaktnät och därmed kan generera ytterligare affärer till våra andra verksamheter, säger Mats O Paulsson, VD i Peab Industri.

För ytterligare information, kontakta:
Mats O Paulsson, VD Peab Industri 0431-44 96 03
Staffan Bremander, informationschef Peab Industri 0733-37 11 10

Informationen är sådan som Peab Industri AB är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument eller själv valt att offentliggöra.