Teckning genomförd av Peab Industri Konvertibler 2007/2012 I och 2007/2012 II

- 9 000 000 nya konvertibler
- 66 kr konverteringskurs
- 5,44 % i konvertibelränta

Peabs Industris och Peabs årsstämmor den 16 maj 2007 beslöt att godkänna styrelsens beslut att Peab Industri AB skall uppta ett konvertibelt förlagslån om nominellt högst 400 Mkr, som kan komma att konverteras till aktier av serie B genom emission av högst 6 666 667 konvertibler, med en löptid från och med den 1 december 2007 till och med den 30 november 2012 (Peab Industri Konvertibler 2007/2012 I).

Rätt att teckna konvertiblerna tillkommer, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, ett helägt dotterbolag till Peab Industri AB, med rätt och skyldighet för dotterbolaget att erbjuda anställda inom Peab Industri AB koncernen och Peab AB koncernen att från och med den 26 november 2007 till och med den 12 december 2007 förvärva konvertiblerna.

Peab Industris extra bolagsstämma den 13 augusti 2007 beslöt vidare att Peab Industri AB skall uppta ett konvertibelt förlagslån om nominellt högst 200 Mkr, som kan komma att konverteras till aktier av serie B genom emission av högst 3 333 333 konvertibler, med en löptid från och med den 1 december 2007 till och med den 30 november 2012 (Peab Industri Konvertibler 2007/2012 II). Erbjudandet är i sin helhet riktat till Peab.

Peab Industris dotterbolag har den 1 december tecknat Peab Industri Konvertibler 2007/2012 I om totalt 396 Mkr motsvarande 6 000 000 nya konvertibler till konverteringskursen 66 kronor.

Peab AB har den 1 december tecknat Peab Industri Konvertibler 2007/2012 II om totalt 198 Mkr motsvarande 3 000 000 nya konvertibler till konverteringskursen 66 kronor.

Om samtliga konvertibler konverteras till aktier blir utspädningen 10,56 procent av aktiekapitalet och 5,19 procent av röstetalet baserat på antalet idag registrerade aktier. Konvertibelräntan bestäms av den 5-åriga swapräntan den 1 december 2007 med ett påslag om 0,75 procent och har fastställts till 5,44 procent.

Varje konvertibel kan, under perioden 1-15 december 2010, 1-15 december 2011 samt under perioden 16-30 september 2012 konverteras till en aktie av serie B i Peab Industri.

För ytterligare information, kontakta:
Niclas Winkvist, Ekonomi- och finansdirektör 0431-44 96 05
Staffan Bremander, informationschef Peab Industri 0733-37 11 10

Informationen är sådan som Peab Industri AB är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument eller själv valt att offentliggöra.